يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
منشور حقوق شهروندی تبلیغاتی نیست
الهام امین‌زاده، دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با تاکید براینکه منشور حقوق شهروندی تبلیغاتی و سیاسی نیست، گفت: در این سند برای اکثر قوانین، ضمانت اجرایی پیش بینی شده و اگر حقوقی که ضمانت اجرایی ندارند و نیاز به مجازات است، از طریق لوایح قضایی در حال پیگیری است.  دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این سند نیازمند یک فرآیند صد ساله است زمانی که گزارش استان‌ها درباره حقوق شهروندی آمد که به طور مثال در هر استان چند در صد حقوق شهروندی رشد پیدا کرده است و یا چند درصد به حقوق مردم احترام گذاشته می‌شود، مشخص نبود که این موارد به چه صورت است و صرفا گزارش‌ها کلیشه‌ای بود.


استیضاح دانش آشتیانی مبنای عقلی ندارد
قاسم میرزایی‌نیکو عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس با تاکید بر این‌که استیضاح وزیر آموزش و پرورش مبنای عقلانی ندارد، گفت: استیضاح‌کنندگان اهداف خاصی را دنبال می‌کنند که این روش در ادوار پیشین نیز سابقه داشته اما به نتیجه نرسیده است؛ این روشی سوخته است که به هیچ عنوان به نتیجه نمی‌رسد. وی با تاکید بر نافرجام‌ماندن تلاش متقاضیان استیضاح وزیر آموزش و پرورش، اعلام کرد: درحالی که تنها دو ماه از آغاز به‌کار دانش‌آشتیانی در وزارت آموزش و پرورش می‌گذرد، امکان ارزیابی عملکرد او میسر نبوده و تلاش برای استیضاح او به صلاح نیست. عضو شورای مرکزی فراکسیون امید همچنین تصریح کرد: چگونه می‌توان عملکرد وزیری که هنوز دو ماه از فعالیتش نمی‌گذرد را مورد بررسی قرار داد و به نظر می‌رسد چنین رویکردهایی ناشی از بی‌انصافی برخی همکاران است.

فساد آنقدر نیست که ما را دچار وحشت کند
دادستان کل کشور حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری گفت: ما در محافل گوناگون از افراد مختلف و مسئولان مساله مبارزه با فساد را می شنویم. حقیقت این است که فساد آنقدر گسترده نیست که مارا دچار وحشت کند، اما همان قدری هم که مطمئن باشیم واقعی است سم مهلک است. منتظری افزود: بخش عمده فساد ناشی از عملکرد خود ماست. همین جا با خود پیمان ببندید. او تاکید کرد: با توجه به مسئولیتی که دارم با تمام توان در خدمت رشد شرایط اقتصادی کشور و به ویژه اقتصاد مقاومتی خواهیم بود. اگر حتی حلقه اقتصاد مقاومتی مقداری هم نازک و باریک باشد، آمادگی دارم که این حلقه را تقویت کرده و بر اساس موازین شرعی و قانونی هر کمکی که از دستم برآید انجام دهم و با توجه به وظایف قانونی کوتاه نخواهم آمد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: