يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
المیادین- 10 کشته در انفجاری جدید در بغداد

شبکه تلویزیونی المیادین از انفجار خودرویی بمب گذاری شده در منطقه زعفرانیه در جنوب شرقی بغداد خبر داد. شبکه تلویزیونی الاتجاه نیز گزارش داد که دستکم ده نفر در این انفجار در منطقه زعفرانیه بغداد پایتخت عراق کشته شدند. همچنین پیش از این نیز در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در شهرک صدر در شرق بغداد، دست‌کم ۳۵ نفر کشته شدند. این انفجار که امروز، دوشنبه در یک میدان شلوغ در شهرک صدر رخ داد، ده‌ها زخمی نیز بر جای گذاشته است. گروه تروریستی داعش ساعاتی پس از این حمله، مسئولیت آن را بر عهده گرفت. 

سومریه نیوز- دستور تازه ابوبکر البغدادی به داعشی‌ها

سرکرده گروه تروریستی داعش به اعضای این گروه دستور داده تا حملاتشان علیه کشورهای غربی و عربی را تشدید کنند. یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد: ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش از رهبران خارجی این گروه خواسته تا باندهای زیرزمینی داعش در کشورهای عربی را احیا کنند و به تشدید حملات علیه تأسیسات نفتی و منافع کشورهای خارجی عضو ائتلاف بین المللی بپردازند. به گفته این منبع، داعش به اعضای «مجلس شورای» این گروه دستور داده به حملات چشمگیر به ویژه علیه کشورهای اروپایی و منافع کشورهای خارجی در جهان عرب بپردازند و کشتار بیشتری را به راه بیندازند.

خبرگزاری فرانسه- سفر رئیس‌جمهور فرانسه به اقلیم کردستان

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه، بعد از پایان دیدارش از بغداد، راهی کردستان عراق شد و در اربیل مرکز اقلیم کردستان مورد استقبال مقام‌های رسمی این منطقه قرار گرفت. «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق به همراه شماری از مقام‌های این اقلیم در فرودگاه اربیل از رئیس جمهوری فرانسه استقبال کرد. اولاند صبح امروز برای انجام سفر یک روزه وارد بغداد شد و با روسای قوای سه گانه عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد و بر حمایت کشورش از نبرد عراق با تروریسم تاکید کرد. وی همچنین با نیروهای فرانسوی مستقر در عراق دیدار و برای آنان سخنرانی کرد. 

ایندین اکسپرس- هند موشک بالیستیک آزمایش کرد

هند روز دوشنبه موشک بالستیک سطح به سطح را با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای با موفقیت آزمایش کرد. هفته پیش نیز هند موشک بالستیک آگنی ۵ را آزمایش کرده بود. موشک آگنی۴ می‌تواند کلاهک هسته‌ای یک تنی را حدود ۴ هزار کیلومتر حمل کند. این موشک که ساخت سازمان تحقیق و توسعه‌ وزارت دفاع هند (DRDO) است، از جزیره عبدالکریم واقع در شرق هند در ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه صبح وقت به وقت محلی هند آزمایش شد. این موشک مجهز به آخرین فناوری الکتریکی و رهیابی است. در ۲۶ دسامبر، هند موشک پیشرفته‌تر آگنی ۵ را با موفقیت آزمایش کرد که قادر است مسافت ۵ هزار کیلومتری را بپیماید.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: