يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
رای الیوم- انتقاد داعش از اردوغان و الجولانی

گروه تروریستی داعش با انتشار ویدیوئی جدید در شبکه‌های اجتماعی، از ترکیه و رئیس‌جمهور آن رجب طیب اردوغان به شدت انتقاد کرده و وی را «طاغوت آتاتورک» خوانده است. در این فایل، که سایت «اعماق» (ارگان رسمی داعش) آن را منتشر کرده است، این گروه تروریستی از نقش ترکیه در آنچه آن را «تسلیم حلب» با هماهنگی روسیه و ایران خوانده، انتقاد کرده است. در این فیلم جدید که مدت آن حدود ۱۵ دقیقه است، داعش همچنین «ابومحمد الجولانی» سرکرده جبهه فتح الشام (جبهه النصره سابق) را خائن و مزدور غرب خواند که از آنچه «صحوات» (بیداری‌ها) نامیده می‌شود، تبعیت می‌کند.

خبرگزاری فرانسه- واکنش ترامپ به تهدیدات موشکی «اون»

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در پیامی توئیتری وعده داد که کره‌شمالی هرگز نتواند یک موشک هسته‌ای با قابلیت رسیدن به خاک آمریکا تولید کند. اظهارات دونالد ترامپ پس از آن مطرح شد که رهبر جوان کره‌شمالی متعهد شد یک موشک بالستیک قاره‌پیما را در سال جدید به بهره برداری برساند. ظاهرا کیم جونگ اون تلاش دارد تا با اعلام اینکه ساخت موشک بالستیک قاره‌ پیما آن‌ها در مرحله نهایی است، آمریکا را تحت فشار قرار دهد. ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: «کره شمالی به تازگی اعلام کرده که در مراحل نهایی تولید یک موشک هسته‌ای با قابلیت رسیدن به بخش‌هایی از خاک آمریکاست. چنین چیزی هرگز رخ نخواهد داد»!

گاردین- کشته شدن یک انگلیسی در مبارزه با داعش

رایان لاک، مرد ۲۰ ساله انگلیسی است که روز ۲۱ ماه دسامبر در جریان نبرد برای بازپس‌گیری شهر رقه در مقابله با داعش کشته شده است. خانواده این مرد انگلیسی و فعالان کُرد، خبر مرگ وی را اعلام کرده‌اند. پدر رایان لاک بعد از تأیید خبر مرگ فرزندش در بیانیه‌ای گفت که پسرش فردی دوست‌داشتنی بود و برای کمک به دیگران هرکاری از دستش برمی‌آمد انجام می‌داد. این مرد انگلیسی که هیچ تجربه نظامی قبل از سفر به سوریه نداشت و تنها به عنوان یک آشپز کار کرده بود، یکی از چندین داوطلب خارجی است که به نیروهای نظامی کُرد «یگان‌های مدافع خلق» در مبارزه با داعش پیوست. 

المیادین- تأکید ترکیه بر ضرورت ثبات سوریه و عراق

نخست وزیر ترکیه گفت تا زمانی که ثبات در عراق و سوریه حاکم نباشد امنیت در ترکیه برقرار نخواهد شد. بینالی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه با اشاره به اهمیت ثبات در کشورهای سوریه و عراق گفت: تلاش می‌کنیم تا از طریق حل مسالمت آمیز مشکلات روابط خود را با کشورهای منطقه بهبود ببخشیم. ییلدریم افزود: تا زمانی که ثبات در عراق و سوریه برقرار نباشد امنیت در ترکیه تحقق پیدا نمی‌کند. نخست وزیر ترکیه همچنین گفت که ترکیه تلاش خواهد کرد تا دشمنان خود را در منطقه کاهش دهد تا از خطرات تروریستی در داخل خاک خود بکاهد.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: