يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
فارن افرز- بن سلمان: با ایران مذاکره نمی‌کنیم

محمد بن سلمان، وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان در مصاحبه با مجله آمریکایی فارن افرز، مدعی شد: «ایران نماینده سه مسئله اصلی در منطقه یعنی ایدئولوژی‌های بدون مرز، بی‌ثباتی و تروریسم در منطقه است»! وی در جواب سؤالی درباره آینده روابط ایران و عربستان با طرح ادعاهای واهی گفت: «هیچ جایی برای مذاکره با کشوری که ایدئولوژی‌های خود را به دیگر مناطق صادر می‌کند و در تروریسم سهیم است و به نقض حاکمیت دیگر کشور‌ها می‌پردازد، وجود ندارد. اگر ایران روش خود را تغییر ندهد عربستان در صورت همکاری با تهران ضرر خواهد کرد». وی همچنین مدعی شد وهابیت ارتباطی با تروریسم ندارد. 

نیویورک پست- احتمال شهردار شدن هیلاری کلینتون

روزنامه نیویورک پست در مقاله‌ای از هیلاری کلینتون خواست تا شهردار نیویورک شود. روزنامه نیویورک پست در این مقاله نوشت: درست است که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ما به شدت منتقد هیلاری کلینتون بودیم اما آن انتخابات مربوط به کاخ سفید بود. نیویورک به هیلاری کلینتون به عنوان شهردارش نیاز دارد. کلینتون فردی است که حقیقتا بر شغلش تمرکز می‌کند و ما می‌خواهیم شاهد آن باشیم که کلینتون برای پست شهردار نیویورک نامزد می‌شود. در ادامه این مقاله آمده است: نیویورک مدت‌هاست که دچار بحران‌هایی شده که به آن‌ها رسیدگی نشده است از جمله افزایش تعداد کارتن‌خواب‌ها.

رویترز- کورکر: ترامپ برجام را لغو نخواهد کرد

سناتور ارشد آمریکایی با تأکید بر اینکه لغو برجام از سوی دولت ترامپ سراشیبی تندی خواهد بود که باعث ایجاد یک بحران خواهد شد، گفت: انتظار اتخاذ چنین رویکردی را از سوی دولت آینده ندارم. باب کورکر، سناتور جمهوری خواه و رئیس کمیته‌ روابط خارجی سنا، روز جمعه به خبرنگاران گفت: به نظر من پاره کردن برجام اتفاق نخواهد افتاد و ما به اجرای اساسی آن روی خواهیم آورد. وی افزود: به نظر من باید جنبه‌ احتیاط در مورد برجام یعنی اجرای کامل آن و قطعنامه‌های شورای امنیت رعایت شود و اگر هم قرار باشد طرفی آن را نقض کند، دولت ترامپ این کار را نخواهد کرد.

آسوشیتدپرس- ادعای هک انتخابات آمریکا به دستور پوتین

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا با انتشار گزارشی گفتند، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه شخصا دستور داده بود یک کمپین مخفی چند جانبه به منظور اعمال نفوذ بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع دونالد ترامپ عمل کند. این گزارش یک نسخه طبقه‌بندی نشده از یک گزارش دقیق‌تر و طبقه‌بندی شده است که قبلاً به دونالد ترامپ، کاخ سفید و رهبران کنگره تحویل داده شد. در آن از ذکر شواهد شواهد مشخص در خصوص ادعا‌ها خودداری شده است. سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نتیجه گرفته‌اند که پوتین برای ضربه زدن به هیلاری کلینتون و کمک به پیروزی دونالد ترامپ، دستور یک عملیات چند جانبه علیه انتخابات آمریکا را صادر کرده بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: