يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
پیگیری روز
وکیل‌مدافع علی مطهری گفت: پرونده موکلم که با اعلام جرم دادستانی تشکیل شده بود، پس از بررسی منجر به صدور قرار منع تعقیب شد.
مصطفی ترک‌همدانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: با اعلام جرم دادستانی علیه علی مطهری مبنی بر توهین و نشر اکاذیب نسبت به محمود احمدی نژاد رییس‌جمهور سابق پیرامون نطق مطهری در مجلس که گفته بود « ... موضوع عفاف و حجاب اسلامی که در اثر تشویق و ترغیب های پیدا و پنهان آقای رییس جمهور به بدحجابی و بی حجابی اکنون به وضع اسف‌باری رسیده است... » پرونده‌ای برای موکلم تشکیل شده بود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به محتویات پرونده و به لحاظ عدم کفایت ادله اثباتی به اتهام متهم موصوف از نظر بازپرس محرز و ثابت نشد و با استناد به ماده 265 قانون آیین دادرسی کیفری قرار منع تعقیب از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه صادر و اعلام شد که قرار صادره پس از موافقت دادستان ظرف مهلت 10 روزه از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در دادگاه کیفری 2 تهران است.
گفتنی است رئیس جمهور سابق خود نیز پیش تر شکایت های متعددی علیه مطهری داشته که همگی مختومه شده بودند.  ترک‌همدانی در این خصوص می گوید: اولین شکایت درباره رخداد حمله به سخنرانی آقای سیدحسن خمینی در مرقد امام(ره) بود که شاکی مدعی شده بود موکلم (علی مطهری) این حادثه را از پیش طراحی شده تلقی و آقای احمدی‌نژاد را به عنوان عاملی از فتنه سال 88 دانسته و درخواست محاکمه او را در کنار آقایان کروبی و موسوی کرده بود و به این دلایل، شاکی درخواست تعقیب موکلم را به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی داشت.
ترک‌همدانی بیان کرد: دومین شکایت درباره نامه موکل به رییس‌جمهور وقت بود که طی آن درباره وابستگی ویژه رییس‌جمهور به فردی خاص و برگزاری مراسم خلاف شرع در تالار وحدت هشدار داده بود و نهاد ریاست جمهوری درخواست تعقیب موکل را به اتهام نشر اکاذیب داشت.
وی اضافه کرد: سومین شکایت نیز درباره تذکر به رئیس‌جمهور درباره تقلیل استاندارد پوشش بانوان به شلوار و مانتوی آزاد تا زانو بود که به همین دلیل، شاکی در خواست تعقیب موکلم را به اتهام توهین داشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: