يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
هاآرتص- ترامپ و نتانیاهو مشکل روانی دارند

افراد مبتلا به اختلال شخصیت خودشیفته انتظار دارند که تمامی اطرافیانشان آن‌ها را تمجید کرده و غیر از حسن آن‌ها چیزی نگویند. افراد مبتلا به این اختلال کوچک‌ترین انتقادی را بر نمی‌تابند و آن را تهدیدی علیه موجودیت خودشان می‌بینند. این بیماران می‌توانند نخست‌وزیر باشند مانند بنیامین نتانیاهو، که هرگز قبول نمی‌کند که مرتکب عمل نادرستی شده و به جای آن ترجیح می‌دهد به روزنامه‌نگاران و محققانی حمله کند که شغلشان پرده برداشتن از همین اعمال است. آن‌ها همچنین می‌توانند رئیس‌جمهور منتخب باشند، مثل دونالد ترامپ که ترجیح می‌دهد ارزیابی همصدای نهادهای اطلاعاتی درباره دخالت روسیه در انتخابات از جانب خودش را توطئه‌ای سیاسی با هدف تضعیف پیروزی تاریخی‌اش جا بزند.

دیلی صباح- فاش شدن هویت عامل حمله استانبول

منابع ترکیه‌ای از شناسایی عامل عملیات تروریستی حمله به یک باشگاه شبانه در نخستین روز سال نو میلادی در استانبول خبردادند. مجری این عملیات فردی از اتباع ازبکستان به نام «عبدالقادر ماشاریپوو» با لقب «ابومحمد الخراسانی» بوده است. مقام‌های ترکیه‌ای جزئیات بیشتری در این زمینه اعلام نکرده‌اند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این عمیلات را که یکشنبه شب (دوازدهم دیماه) انجام شد برعهده گرفته است. مولود چاووش اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که منابع امنیتی عامل عملیات را شناسایی کرده‌اند. در حمله به کلوپ شبانه رینا در بخش اروپایی شهر استانبول ۳۹ نفر کشته و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند.

رویترز- نیروهای عراقی در چند قدمی مرکز موصل

نیروهای عراقی در ادامه پیشروی‌ خود در موصل به رود دجله در مرکز این شهر نزدیک شدند. همزمان، گروه داعش برای جلوگیری از پیشروی ارتش پل چهارم موصل را که شرق این شهر را به غرب آن متصل می‌کند تخریب کرد. صباح النعمان، سخنگوی نیروهای وابسته به دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروهای عراقی در ادامه پیشروی خود با آزادی چند محله موفق شدند به چند صد متری رود دجله برسند. همچنین نیروهای عراقی به تقاطعی که به پل استراتژیک موسوم به «پل چهارم» در موصل منتهی می‌شود کنترل یافتند؛ این پل، شرق و غرب شهر را به هم متصل می‌کند.

دویچه وله- اخراج 801 پناهجو از اروپا در سال 2016

مقام‌های اروپایی ۸۰۱ پناهجو را در سال ۲۰۱۶ میلادی، طبق توافق بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) و آنکارا درباره بحران پناهجویان، به ترکیه بازگردانده‌اند. بیش از نیمی از اخراج‌ها در بازه زمانی دو ماهه از زمان امضای توافق جنجال برانگیز مارس گذشته بین اتحادیه اروپا و ترکیه انجام شده است. دو هزار و ۶۷۲ سوری بصورت غیرقانونی وارد اتحادیه اروپا شده‌اند و بیش از ۱۰۰۰ نفر از آن‌ها در آلمان جابه‌جا شده‌اند. این توافق به همراه بسته شدن مرز‌ها در مسیر بالکان ورود مهاجران را کاهش داده است. با این حال ۳۲۰ هزار نفر فقط در سال 2016 در آلمان تقاضای پناهندگی داده‌اند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: