يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
رویترز- کاهش قیمت نفت در پی افزایش تولید آمریکا

روز دوشنبه با آشکار شدن نشانه هایی از رشد تولید نفت در آمریکا، قیمت نفت 1 دلار کاهش یافت و خوشبینی ها برای افزایش قیمت در پی توافق تولیدکنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشور های صادر کنندۀ نفت (اوپک) را کمرنگ کرد. این در حالی ست که تا ساعاتی پیش، مهمترین دلیل کاهش قیمت امروز، افزایش صادرات نفت ایران اعلام شده بود.قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل 1.01دلار کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای 56.09 دلار معامله شد، این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 1 دلار کاهش، بشکه‌ای 52.99 دلار صورت گرفت.

المیادین- داعش، دانشگاه موصل را به آتش کشید

تروریست‌های داعشی بعد از منفجر کردن ساختمان دانشکده‌های دندانپزشکی، دانشکده ادبیات و علوم تربیتی دانشگاه موصل، محتویات آن را به خارج منتقل کردند. نیروهای عراقی بعد از به کنترل در آوردن مناطق «السکر» و «البلدیات» در محور شمالی شهر موصل ورود به منطقه المزارع را آغاز کردند. این در حالی است که درگیری‌ها بین نیروهای عراقی و گروه تروریستی داعش در داخل محله البلدیات همچنان ادامه دارد. یک فرمانده ارشد عراقی روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که نیروهای ویژه این کشور در نبرد با گروه تروریستی داعش در شهر موصل پس از پیشروی‌هایی در شرق این شهر به ساحل رود دجله رسیدند.

دویچه وله- انتصاب رئیس اداره امنیت ملی آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، دن کوتس، سفیر سابق ایالات متحده در آلمان را به عنوان رئیس اداره امنیت ملی این کشور منصوب کرد. کوتس ۷۳ ساله از این پس عهده دار یکی از پست‌های کلیدی آمریکا شده که وظایف مهم مدیریتی در حوزه امنیتی بر عهده او گماشته شده است. این در حالی است که ترامپ به تازگی با یک چالش امنیتی روبرو شده است. رئیس جمهوری منتخب آمریکا، نتیجه گیری نهادهای اطلاعاتی آمریکا در مورد نقش روسیه در حملات سایبری به ایالات متحده را در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور پذیرفت.

آسوشیتدپرس- بررسی افزایش اختیارات اردوغان در پارلمان ترکیه

پارلمان ترکیه قرار است پیشنویس اصلاح قانون اساسی این کشور را بررسی کند که بر اساس آن، اختیارات گسترده‌ای به رئیس‌جمهور اعطا خواهد شد. بر اساس قانون اساسی ترکیه، رئیس‌جمهور در این کشور نقشی تشریفاتی ایفا می‌کند؛ وضعی که ممکن است به زودی دستخوش تغییر شود. بررسی پیشنهادات تغییر قانون اساسی ترکیه از امروز (دوشنبه) آغاز می‌شود. این پیشنهاد‌ها باید از سد دو رأی‌گیری در پارلمان عبور کنند. در صورت تصویب، دولت آن‌ها را به همه‌پرسی عمومی خواهد گذاشت که زمان آن نیز احتمالاً بهار سال آینده خواهد بود. حزب حاکم ترکیه که اردوغان آن را تأسیس کرده است، برای تصویب این اصلاحات به ۱۴ رأی بیشتر نیاز دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: