جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
سوژه روز

امروز بار دیگر از عباسعلی کدخدایی درمورد نامزدی زنان در انتخابات ریاست جمهوری سوال بود. جواب همان بود: نام نویسی ایرادی ندارد، اما درمورد تایید صلاحیت قولی نمی دهیم.
حالا اشرف بروجردی عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در این باره می گوید: اعلام اینکه زنان هم می‌توانند نامزد ریاست جمهوری شوند ترفندی است، برای این است که بعد‌ها بگویند در زنان رجل سیاسی وجود ندارد و هنوز به جایی نرسیده‌اند که بتوانند رییس‌جمهور شوند.
عضو شورای فرهنگی – اجتماعی زنان و خانواده در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره نامزدی زنان در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این مورد باید دو دیدگاه را در نظر گرفت ابتدا خود قانون و سپس برداشت و فهم از آن که بحث دیگری است.
او در ادامه تصریح کرد: قانون ثابت است،‌‌ همان استنادی که امروز به آن می‌شود زنان می‌توانند نامزد ریاست جمهوری شوند، در گذشته مانع حضور آنان  برای کاندیداتوری می‌شد.
این عضو شورای فرهنگی – اجتماعی زنان و خانواده ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که چرا تا به حال این رویکرد وجود نداشته است، گفت: خواست‌های جامعه تغییر کرده و همین امر تصمیم‌گیران را به این فکر انداخته که نیم دیگری از جامعه باید در سرنوشت سیاسی حضور داشته باشند و از طرفی هم می‌توان عنوان کرد این خود ترفندی است برای اینکه بعد‌ها بگویند در میان زنان رجل سیاسی وجود ندارد و هنوز به جایی نرسیده‌اند که بتوانند رئیس جمهور شوند.
بروجردی همچنین تاکید کرد: اینکه بگویم در این زمان اعلام حضور زنان به جهت تقابل با روحانی است، آدرس غلط دادن و تضعیف جایگاه ریاست جهموری اوست، اما شاید بخواهند با او مقابله کنند و به همین منظور خانمی را تایید صلاحیت کنند تا بتواند کاندیدای ریاست جمهوری شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: