يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
برادر و رییس دفتر آیت الله هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص هجمه هایی که علیه هاشمی بود گفت: البته ریشه حمله به آقای هاشمی و برخورد‌ها با ایشان به امروز و دیروز بر نمی‌گردد؛ در سریال معمای شاه که پخش می‌شود مشاهد می‌کنید آقای هاشمی یکی از آن افرادی هستند که مورد شکنجه و خشونت بسیار زیادی قرار می‌گیرد و مطالبی را علیه او مطرح می‌کنند. باید به یاد داشته باشیم انقلابی مثل انقلاب ما دوستان و دشمنان زیادی دارد آیت الله هاشمی یکی از استوانه‌های انقلاب هستند، ایشان از ابتدای نهضت تا به امروز حضور داشتند و جایگاهی انکار ناپذیر دارند و طبیعی است که مورد هجمه قرار بگیرند عده‌ای دست به تخریب ایشان بزنند.
وی افزود: زمانی مطرح کردند ایشان خاک ریز اول است و اگر می‌خواهیم امام را تخریب کنیم ابتدا باید هاشمی را مورد حمله قرار دهیم، روز دیگر هم مطرح کردند اگر می‌خواهیم رهبری را مورد هجمه قرار دهیم باید هاشمی را تخریب کنیم.
محمد هاشمی تاکید کرد: متاسفانه باید گفت کسانی که در داخل دست به تخریب ایشان می‌زنند از تیپ افراد تند و فاقد اخلاق هستند عده دیگری نیز معلوم نیست از کجا تحریک شده‌اند و تازگی هم ندارد تا هاشمی این شخصیت موثر و تاثیرگذار زنده است همیشه مورد هجمه دشمنمان انقلاب و نظام خواهد بود.
برادر آیت الله هاشمی همچنین درمورد دلیل ردصلاحیت هاشمی در سال 92 اظهار کرد: در‌‌ همان سال همگان به خوبی می‌دانستند آیت الله هاشمی پیروز میدان انتخابات خواهد بود. اصولگرایان به خوبی می‌دانستند ایشان ۳۰ میلیون رأی دارد وقتی رد صلاحیت شدند جریان تند عناوینی مانند کنترل هاشمی را به کار می‌بردند، آن‌ها صلاح کشور را در این می‌دانستند که آیت الله هاشمی پیروز میدان نباشد از این جهت هم رد صلاحیتش کردند.
وی افزود: هنگامی آیت الله هاشمی برای ثبت نام حاضر شد، موج جدیدی در آن روز‌ها به وجود آمد و عده‌ای معتقد بودند که با حضور ایشان انتخابات پرشور‌تر می‌شود.
هاشمی اظهار کرد: زمانی که آیت الله هاشمی ثبت نام کردند موج جدیدی به راه افتاد. همین موج هم باعث پیروزی روحانی شد. به خاطر دارم وقتی که ایشان رد صلاحیت شدند مردم بسیار ناراحت و سرخورده شدند و مرتب به دفتر ایشان می‌آمدند و ابراز نگرانی می‌کردند.
او تصریح کرد: سال ۹۲ برای اولین بار در تاریخ انقلاب و انتخابات شاهد بودیم آیت الله هاشمی از یک نفر نام بردند و صراحتاً به مردم معرفی کردند، به یاد ندارم در هیچ زمانی ایشان این‌گونه گزینه انتخابی خود معرفی کرده باشند در گذشته معیار‌ها رو می‌گفتند و ما از قرأتشان متوجه می‌شدیم منظورشان کیست، اما در سال ۹۲ بر اثر خواسته مردم رسماً اعلام کردند به روحانی رأی بدهید آن هم به این دلیل که در جبهه اصولگرا برخی از کاندیدا در درون خودشان اعلام کرده می‌کردند هاشمی از ماست؛ ایشان با این اعلام صریح شک و شبهاتی را که وجود داشت از بین بردند. وی افزود: قطعا این اعلام حمایت باعث شد روحانی رأی بالا بیاورد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: