يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
حجت الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه ضمن تسلیت درگذشت یار دیرین امام و رهبری آیت الله هاشمی رفسنجانی پیرامون شبهات پیش آمده مطالبی را در جمع نمازگزاران ستاد قوه قضاییه مطرح کرد. معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه رهبری در این پیام تسلیت شان در مقام تجلیل از شخصیت آقای هاشمی هستند، افزود: از این رو رهبری بیان می‌فرمایند که نتوانست در محبت شخصی او نسبت به این حقیر خللی ایجاد کند، برخی از صداهای بیگانه می گویند چرا ایشان خودش را محور قرار داده است و فرمودند محبت او به من کم نشد؟ جواب روشن است چرا که در مقام تجلیل از یار دیرین حسن وی را بیان می‌کنند و ایشان محبت خود را در صدر پیام اظهار می دارند.
معاون فرهنگی دستگاه قضا با بیان اینکه استفاده ابزاری از فوت آقای هاشمی رفسنجانی در مساله اصل مرگ، رفت و آمدها، محل دفن، امام جماعت و ... مشهود بود، گفت: شاهد بودید که در نمازی که برگزار شد یک جماعت قلیلی از جمعیت میلیونی، قصد داشتند استفاده ابزاری کنند که باید گفت به هر جهت وقتی صد نفر فریاد بزنند صدایشان شنیده می شود.  این تعداد اندک در نماز نیز شرکت نکردند گفت: این افراد قلیل در جلوی درب دانشگاه تهران ایستادند تا نماز تمام شود. گو اینکه اگر بخاطر آقای هاشمی آمده بودند لااقل برای ثوابش در نماز شرکت می کردند، پس صادق نیستند و راست نمی گویند و استفاده ابزاری می کنند.

معاون قوه قضاییه بیان کرد: آن فرد کینه توزی که تا می تواند از هر چیزی دشمنی می آفریند و به نماز رهبری شبهه وارد کرده و می گوید چرا ایشان برخی از اذکار مستحبی را در نماز قرائت نفرمودند و بجایش جملات دیگری خواندند بداند که رهبری جمله "انا لانعلم منه الا خیرا" را بدان جهت نخواندند که از سر صداقتی که دارند و احتمالا اطلاعاتی که در اختیار دارند، آگاهی داشته که خیر نیست این جمله در نماز میت قرائت شود و در صورت اطلاع و خواندن این جمله دروغ گفته‌اند و رهبر عادل نباید دروغ بگویند چونان که بسیاری از بزرگان و مراجع عظام تقلید نیز هنگامی که به فردی شناخت داشته و اطلاعی از وی داشتند این جمله را بیان نمی‌کردند، در عوض طلب غفران فراوان می‌نمودند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: