سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
سی ان ان- استقرار گران‌ترین سلاح دنیا در اقیانوس آرام

روز دوشنبه، نخستین گروه جنگنده «اف 35» متعلق به نیروی تفنگداران دریایی آمریکا، ایالت آریزونا را ترک کردند. به این ترتیب، اولین گام استقرار جنگنده‌های رادار گریز آمریکا در خارج از مرزهای این کشور برداشته شود. این جنگنده‌ها در پایگاه ایواکونی در جزیرۀ هونشوی ژاپن مستقر خواهند شد که در نزدیکی هیروشیما قرار دارد. دریادار کارولین فوت، از فرماندهان تفنگداران دریایی آمریکا در ژاپن، به سی ان ان گفت ارسال این جنگنده‌ها که قیمت هر یک به ۱۰۴ میلیون دلار می‌رسد، «نشان می‌دهد که آمریکا مصمم است با جدید‌ترین و نیرومند‌ترین تجهیزات خود از ژاپن حمایت کند».

الوسط- آل خلیفه سه جوان مخالف را اعدام کرد

دادستانی کل جرائم تروریستی در بحرین اعلام کرد که صبح امروز (یکشنبه) حکم اعدام سه محکوم درخصوص حمله به نیروهای پلیس در سال ۲۰۱۴ اجرا شد. این در حالی است که بحرین شاهد تظاهرات گسترده در مخالفت با اجرای حکم اعدام این سه تن بود. احمد الحمادی، دادستانی کل جرائم تروریستی در بحرین تصریح کرد حکم تیرباران سه محکوم به نام‌های سامی المشیمع، عباس السمیع، علی السنکیس که در پرونده هدف قرار دادن نیروهای پلیس در منطقه الدیه در روز سوم مارس ۲۰۱۴ محکوم شده بودند، اجرا شد. آن‌ها هر سه شیعه هستند و به کشتن سه نیروی پلیس از جمله یک افسر اماراتی متهم شده بودند. 

رویترز- کنایه ترکیه به آمریکا درباره مذاکرات سوریه

وزیر خارجه ترکیه از واشنگتن خواست گروه تروریستی داعش را نیز به مذاکرات جاری برای حل بحران سوریه دعوت کند! مولود چاوش اوغلو در واکنش به دعوت آمریکا از «حزب اتحاد دموکراتیک» کُرد‌ها به مذاکرات سوریه، به طعنه گفت: در چنین شرایطی، باید واشنگتن، داعش را هم به مذاکرات دعوت کند! مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این گفته بود که باید حزب اتحاد دموکراتیک کُرد سوریه هم در مذاکرات بلندمدت سیاسی این کشور جایی داشته باشد. ترکیه گروه‌های مسلح کرد سوری را هم‌پیمان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) دانسته و آن‌ها را تروریستی ارزیابی می‌کند. 

دویچه وله- آغاز عملیات گسترده آزادسازی «پالمیرا»

ارتش سوریه و متحدانش عملیات نظامی گسترده‌ای را برای آزادسازی تدمر (پالمیرا) از اشغال گروه تروریستی داعش آغاز کرده‌اند. یک منبع میدانی در ارتش سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان گفت: ۱۰ هزار نیرو در این عملیات نظامی مشارکت می‌کنند که اغلب از گروه دفاع مدنی و گردان صقور الصحرا و نیروهای سرلشکر سهیل حسن هستند. هدف این عملیات در مرحله نخست آزادسازی چاه‌های گاز و نفت در جزل، الشاعر، مهر و در مرحله نهایی آزادسازی تدمر است. این منبع افزود: نیروهای مهاجم توانسته‌اند طی ساعات نخستین از آغاز عملیات تا مسافت سه کیلومتری در محور شمال شرقی فرودگاه التیفور پیشروی کنند. 



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: