پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
هاشمی جمع اضداد بود
مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی بابیان این‌که آیت‌الله هاشمی کسانی را که بدون اطلاع و در اثر ناآگاهی یا غرض با ایشان نامهربانی می‌کردند، می‌بخشید، گفت: من بارها خودم شاهد بودم که ایشان توهین‌کنندگان به خود را بخشید و با آغوش باز از آن‌ها استقبال کرد. مهاجری در خصوص شخصیت آیت‌الله هاشمی (ره) بابیان این‌که من هر چه در مورد این شخصیت بزرگوار بگویم واقعاً کم گفته‌ام، اظهار کرد: تنها این را می‌توانم بگویم که آیت‌الله هاشمی مجمع اضداد بود یعنی ازیک‌طرف مجاهدی بی‌نظیر بود و از طرف دیگر قلب بسیار مهربان و رئوفی داشت. وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی با دشمنان اسلام، انقلاب و با دشمنان ایران مردم ایران سر آشتی و سازگاری نداشت اما کسانی را که بدون اطلاع و در اثر ناآگاهی یا غرض با ایشان نامهربانی می‌کردند، می‌بخشید. من بارها خودم شاهد بودم که ایشان توهین‌کنندگان به خود را بخشید و با آغوش باز از آن‌ها استقبال کرد.

رابطه‌ای بین برجام و امور دفاعی نیست
سردار سیدمسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: هیچ رابطه‌ای بین برجام و امور دفاعی کشور وجود ندارد و اصولا مسئله دفاع در مذاکرات هسته‌ای جایی نداشته است. جزایری پیرامون آخرین وضعیت سیستم‌های دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران، گفت: نیروهای مسلح در چارچوب تدابیر و دکترین‌های تعریف شده با بهره‌گیری از توان داخلی برنامه‌های دفاعی و ارتقاء امنیت برای کشور عزیزمان را به پیش می‌برند و در شرایط امروز وضع‌مان از همیشه بهتر است. سردار جزایری گفت: در حالیکه حکومت‌های شرور، جمهوری اسلامی ایران را مورد تهدید قرار می‌دهند ما چاره‌ای جز تقویت بنیه دفاعی خود نداریم و این امر مورد وثوق آحاد ملت و مسئولین است. وی افزود: البته ممکن است فرد یا افرادی هم باشند که از روی جهل به موضوع و یا هر مسئله دیگری موافق تقویت بنیه دفاعی کشور از جمله ارتقا سیستم‌های موشکی نباشند که حساب آنها از ملت جداست.

دلیل عصبانیت غرب، امتیازاتی است که در برجام داده‌اند
مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قدرت ما کشورهای غربی را مجبور به مذاکره کرد. درباره دستاوردهای توافق هسته‌ای در یک سال گذشته گفت: این موضوع که ابرقدرت‌ها آمدند و مجبور شدند پای میز مذاکره بنشینند و امتیاز بدهند، به دلیل این بود که متوجه قدرت و توان ما شدند. وی افزود: جوانان و کارشناسان متخصص ما کاری کردند که قدرت‌های بزرگ دنیا حتی در فکر خود هم پشرفت و توسعه صنعت هسته‌ای ایران را باور نمی‌کردند و به همین دلیل مجبور شدند پای میز مذاکره بنشینند و امتیاز بدهند. نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دلیل عصبانیت امروز غرب به خصوص آمریکا و اظهاراتی که رئیس جمهور جدید آمریکا مبنی بر پاره کردن برجام می‌کند، این است که امتیاز دادند و دلیل این امتیاز دادن هم این است که قدرت واقعی جمهوری اسلامی ایران را دیدند و مجبور به مذاکره شدند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: