چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
المیادین- ابطال واگذاری دو جزیره مصری به عربستان

دیوان عالی اداری مصر مالکیت دو جزایر تیران و صنافیر را متعلق به مصر دانست و اعتراض دولت این کشور را وارد ندانست. دولت مصر فروردین امسال پس از امضای توافقنامه مرز دریایی با ریاض اعلام کرد جزایر تیران و صنافیر در آب‌های سرزمینی عربستان سعودی قرار دارند. این اقدام قاهره واکنش‌ها و اعتراض‌های بسیاری را در محافل سیاسی، رسانه‌ای و نهادهای مدنی این کشور ایجاد کرد به‌طوری‌که عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، به خیانت و فروش اراضی این کشور متهم شد. مردم مصر نیز در اعتراض به این قرارداد، چندین تظاهرات گسترده در قاهره، پایتخت این کشور و دیگر نقاط برگزار کردند.

فاکس نیوز- نامه درخواست همکاری ترامپ با منافقین

23 مقام سابق دولت آمریکا طی نامه‌ای به دونالد ترامپ خواستار همکاری واشنگتن با «مخالفان» ایران شدند. فاکس نیوز گزارش داد «براساس نامه‌ای که یک نسخه از آن به دست ما رسیده 23 نفر از مقامات دولتی و نظامی سابق آمریکا از ترامپ خواسته‌اند که با گروه مخالف ایران که در پاریس مستقر هستند مشورت کند. این گروه خواستار پایان حکومت دینی در ایران است». فاکس نیوز می‌نویسد «درحالی که ایران این گروه را تروریستی می‌داند، اینها همان‌هایی هستند که به آمریکا در جنگ عراق علیه ایران کمک کردند و همان‌هایی هستند که در افشای برنامه هسته‌ای ایران نقش داشتند».

الحیات- ریاض: نیازی به واسطه برای روابط با تهران نداریم

وزیر مشاور دولت عربستان در امور خلیج فارس، در واکنش به تلاش‌های ابراهیم الجعفری برای نزدیکی بین عربستان و ایران گفت که برای بهبود روابط، نیازی به واسطه نیست و تهران می‌داند که باید چه کار کند. ثامر السبهان در واکنش به تلاش‌های ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق برای واسطه‌گری میان تهران و ریاض، با ابراز بی اطلاعی از این اقدامات، گفت: عربستان نیازی به وساطت برای بهبود روابط با ایران را ندارد. او در گفت‌وگو با روزنامه الحیات عربستان، ادامه داد: ما چیزی درباره وجود نامه‌های جهت وساطت بین ریاض و تهران نمی‌دانیم و عربستان نیازی با وساطت با ایران ندارد.

رویترز- دخالت «یک سازمان اطلاعاتی» در حمله اخیر استانبول

به عقیده معاون نخست وزیر ترکیه، تیراندازی جمعی در کلوبی در شهر استانبول به طور حرفه‌ای با دخالت یک سازمان اطلاعاتی انجام شده است. نعمان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه در مصاحبه با تلویزیون «هابر» تأکید کرد: تیراندازی در کلوب شبانه در شهر استانبول که در آستانه سال جدید میلادی اتفاق افتاد، به صورت حرفه‌ای و با دخالت یک سازمان اطلاعاتی انجام شده است. وی در ادامه تصریح کرد: به نظر می‌رسد حمله به کلوب شبانه رینا تنها کار یک سازمان تروریستی نبوده، بلکه یک سازمان اطلاعاتی نیز در آن دست داشته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: