جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
واکنش روز

سید شهاب‌الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران درخصوص حاشیه‌های مطرح شده نسبت به بخشنامه 19 ماده ای و اینکه برخی این بخشنامه را انتخاباتی قلمداد می کنند، اظهارداشت: وزارت کشور یک روندی دارد، دولت هم کارهای جاری و روتینی دارد و این ها را که نمی‌شود متوقف کرد، هر دستوری و تصمیمی در رابطه با کارهای دولت ممکن است از سوی مخالفین شائبه انتخاباتی داشته باشد این‌ها منطقی نیست، دولتی که مستقر است و وظایف قانونی خود را باید انجام دهد و طبق آن دستورالعمل و بخشنامه ای می فرستد چیز روشن و بدیهی است و وزارت کشور هم در این رابطه توضیح داده است.
وی تاکید کرد: ما در رابطه با برقراری ارتباط با مردم و پاسخگویی به خواسته و ابهامات مردم وظیفه داریم و این وظیفه برای دیروز هم نیست از گذشته داشته ایم، اکنون تاکید کرده اند که برای انجام این وظایف وقت کافی گذاشته شود، برخی غفلت می کنند که با آنها تاکید شده وقت بگذارند مردم وقتی شبهی دارند باید توضیح داده شود مسئولیت ما اقتضا می کند که پاسخگوی مردم باشیم و اینکار، چه بخشنامه باشد و چه نباشد جز وظایف ذاتی ما است.
گفتنی است وزارت کشور در آستانه دهه فجر با ابلاغیه ای خطاب به زیرمجموعه های استانی خود، دستوری مبنی بر «اطلاع رسانی و تعامل مستقیم با مردم» صادر کرده است و همین موضوع باعث شد برخی آن را مصداق ورود زودهنگام به انتخابات تلقی کردند.
پیش از این نیز علی‌اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور در این خصوص گفته بود: من قطعا می‌گویم که این موضوع انتخاباتی نیست. وزارت کشور تنها کارش انتخابات نیست و وظایف دیگری هم دارد.
وی افزود: تهیه این ابلاغیه در حوزه معاونت سیاسی نبود. دهه فجر را پیش رو داریم و به طور طبیعی وزارت کشور به استانداران و فرمانداران توصیه می‌کند مقدمات برگزاری این جشن را فراهم کند و ارتباطشان با مردم را تقویت کند تا خدمات دولت را به اطلاع مردم برسانند.
احمدی گفت: من از این زاویه به این ابلاغیه نگاه می‌کنم، حال هر کسی برداشت دیگری دارد به خودش مربوط است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: