جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
سی ان ان- تلاش کنگره برای جلوگیری از فروش بوئینگ به ایران

طرحی در کنگره آمریکا ارائه شده که ممکن است قراردادهای میان ایرباس و بوئینگ برای فروش هواپیماهای مسافربری به ایران را محدود کند. پیتر روسکام، نماینده جمهوری‌خواه کنگره طرحی را برای آغاز تحقیقات از سوی مدیر اطلاعات ملی دولت ترامپ درباره ایران ایر و سایر شرکتهای هواپیمایی ایران ارائه کرد. اگر این تحقیقات نشان دهد ایران ایر یا سایر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از نهادهای تحت تحریم یا سازمان‌های تروریستی خارجی حمایت کرده‌اند، این شرکت هواپیمایی به فهرست تحریم‌های آمریکا افزوده می‌شود و از تحویل هواپیمای جدید یا قطعات یدکی ساخت آمریکا به این شرکت جلوگیری می‌شود.

الشرق الاوسط- داعش آب حلب را قطع کرد

بعد از ۲۵ روز از قطعی آب دمشق، اکنون بحران و جنگ آب به شهر حلب رسیده و داعش از دوشنبه آب این شهر را قطع کرده است. ساکنان شهر حلب می‌گویند نظام سوریه وجود مشکل در نیروگاه‌های پمپاژ آب را بهانه می‌کند، اما به نظر می‌رسد داعش آب را با هدف فشار آوردن بر نظام سوریه که اکنون وارد نبردهایی با داعش در تدمر و دیرالزور شده، قطع کرده است. دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که آبی که از رود فرات بعد از گذشتن از نیروگاه پمپاژ و تصفیه آب «الخفسه» به شهر حلب می‌رسید، قطع شده است. نیروگاه الخفسه تحت کنترل داعش است.

آناتولی- تکذیب خبر استعفای بارزانی

مشاور مطبوعاتی رئیس اقلیم کردستان عراق اخبار منتشر شده مبنی بر تصمیم بارزانی برای کناره‌گیری از قدرت را تکذیب کرد. بختیار شاهی، مشاور مطبوعاتی رئیس اقلیم کردستان عراق ضمن تکذیب اخبار منتشر شده مبنی بر تصمیم مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق برای استعفا و کناره گیری از قدرت گفت: این اخبار بی‌اعتبار و عاری از صحت است. کفاح محمود، سخنگوی دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق نیز که خبر استعفای بارزانی به نقل از وی منتشر شده بود، تأکید کرد که اظهاراتش تحریف شده‌اند. بارزانی سال گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در صورت توافق درمورد کاندیدایی جایگزین آماده است در سال 2016 سمت خود را ترک کند.

المیادین- جزئیاتی از طرح سازمان ملل برای حل بحران در یمن

فرستاده سازمان ملل به یمن در راستای تلاش‌هایش برای احیای روند صلح با رئیس‌جمهور مستعفی این کشور در شهر عدن دیدار کرد. اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در دیدار با عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و عبدالملک المخلافی، وزیر خارجه دولت مستعفی درباره طرح صلح با آن‌ها بحث و تبادل نظر کرد. منصور هادی در این دیدار بر پیشنهادات و ملاحظاتی که طی سفر قبلی‌اش به عدن ارائه کرده بود، تأکید کرد. اما برخی منابع می‌گویند شیخ احمد طرح صلح سازمان ملل را اصلاح کرده است و براساس این طرح به اختیارات منصور هادی به عنوان «رئیس‌جمهور» خدشه‌ای وارد نمی‌کند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: