پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تاکید کرد: : هرچه از افراد نسل اول انقلاب از میان ما می روند دست ما از کسانی که می توانند مفسران صادقی باشند کوتاه می شود؛ چون کسانی که زندگی و حضور ایشان را درک کرده اند بهتر می توانند بگویند در فضای فکری ایشان چه می گذشته است. بهترین کسانی که می توانند در این راه  کمک کنند کسانی هستند که در حلقه اولیه اطراف امام بودند؛ گروه دوم هم کسانی هستند که در این عرصه تلاش می کنند. بنابراین، ما احتیاج به امام شناسانی داریم که به صورت پایه ای در اندیشه ایشان تحقیق و تحصیل می کنند.
وی درمورد آفات مطرح کردن امام تصریح کرد: هیچ وقت در این جامعه کسی به جنگ امام نمی رود؛ به خاطر اینکه ریشه در قلوب اکثریت جامعه دارد اما امام را تحریف می کنند. تحریف امام نگاه کاریکاتوری است. در کاریکاتور تناسب ها بر هم می ریزد. ما متأسفانه در اسلام هم همین طور هستیم؛ نگاه امام به اسلام کاریکاتوری نبود، اما ما بعضا به امام نگاه کاریکاتوری داریم که تصویر به دست آمده، ظاهرش امام است اما باطنش امام نیست.
سید حسن خمینی گفت: اگر روی ولایت فقیه که از ارکان اندیشه امام است تأکید می کنیم باید روی حقوق مردم هم تأکید کنیم، اگر روی حقوق مردم تأکید می کنیم باید در چهارچوب دین باشد، اگر به ارزش های ظاهری توجه می کنیم باید به درون هم توجه کنیم، اگر روی مبانی اخلاقی تأکید می کنیم باید به ارزش های ظاهری هم توجه کنیم.
امنیت بدون عدالت یک جریان از دست رفته است
وی تأکید کرد: جریان متحجر به همان اندازه منفور است که استکبار منفور است. اگر به حقوق الهی توجه ویژه می کنیم باید به حقوق مردم هم توجه کنیم؛ همان وقت قانون اساسی امام به فرمان هشت ماده ای هم توجه دارد. مبارزه با مقدس مآبی مبارزه با ولنگاری هم هست. اگر امام به حقوق زنان توجه دارد باید حواسمان باشد که نباید با عفاف و حجاب و حقوق الهی در تضاد باشد. امام می گوید نباید دور کشور حصار بکشیم و در عین حال می گفت نباید در جهان ذوب شویم.
یادگار امام اظهار داشت: امنیت بدون عدالت یک جریان از دست رفته است و عدالت هم بدون امنیت محقق نمی شود.  مراقب باشیم امامی که معرفی می کنیم خدای ناکرده «کاریکاتوری از امام» نباشد و نسبت های اجزاء این اندیشه بر هم نریزد.
وی در پایان تأکید کرد: صدها سال در مأذنه ها نام پیامبر (ص) را بردند و وقتی تناسب در آن رعایت شد انقلاب اسلامی پدید آمد، وقتی نام سیدالشهدا (ع) جای خودش قرار می گیرد حسین فهمیده در می آید، اگر امام زمان (ع) درست جای خودش قرار گیرد از آن انقلاب و در غیر این صورت جمود و انظلام پدید می آید یعنی اگر درست جای خودش قرار ندهیم کارکرد عکس پیدا می کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: