جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
ایندیپندنت- ویدئوی داعش از خیابان‌های استانبول

داعش ویدیویی را از یکی از اعضایش که صورت خود را پوشانده و در خیابان‌های استانبول می‌چرخد، منتشر و تهدید کرده که حملات بیشتری در ترکیه انجام می‌دهد. در این ویدیو یک شبه‌نظامی داعشی سیاه‌پوش، صورت خودش را پوشانده و در خیابان‌های استانبول راه می‌رود. صدایی که روی این تصاویر شنیده می‌شود، هشدار می‌دهد که ترکیه «هدف جهاد» قرار می‌گیرد و «نبردی آتشین» در کشوری به راه می‌افتد که قربانی ده‌ها حمله داعشی‌ها در سال‌های اخیر شده است. این تصاویر روز دوشنبه منتشر شد؛ ساعاتی پس از بازداشت عامل حمله مرگبار شب سال نوی میلادی در استانبول. 

نیویورک تایمز- دعوت فیسبوکی دونالد ترامپ از مردم

نها چند روز مانده به مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا وی در فیس بوک تبلیغاتی به راه انداخته و از مردم آمریکا خواسته تا در مراسم تحلیفش شرکت کنند. براساس نظرسنجی واشنگتن پست و شبکه خبری ای.بی.سی نیوز تنها 40 درصد از آمریکایی‌ها نسبت به این غول صنعت املاک و مستغلات نظر مثبت دارند و این میزان 21 درصد از محبوبیت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری در حال کناره گیری آمریکا کمتر است. ترامپ در ویدئویی که در فیس بوکش گذاشته، آورده است: مراسم تحلیف لحظه‌ای تاریخی در آمریکاست و من از شما می‌خواهم تا در روز تحلیف در مراسم شرکت کنید.

اسپوتنیک- کشف گوردهای دسته‌جمعی در حومه دمشق

مقامات سوری از کشف چند گور دسته‌جمعی در حومه دمشق خبر دادند. حسین نوفل، رئیس پزشکی قانونی سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: هزاران جسد وجود دارد که گروه‌های تروریستی آن‌ها را سوزانده، شکنجه داده و بر روی صورتشان اسید پاشیده‌اند و برای همین ما طرحی برای شناختن هویت این اجساد داریم. این پرونده برای مردم بسیار مهم است چراکه تعداد زیادی در نتیجه جنگ مفقود شده‌اند اولویت کنونی ما یافتن هویت اجساد متعلق به شهدای ارتش است. وی گفت: گورهای دسته‌جمعی در مناطق آزاد شده مثل داریا، المعضمیه، التل و دروشا وجود دارد و ما منتظر مجوز دستگاه قضایی برای روود به این مناطق و گشودن گورها هستیم.

رویترز- تمدید مجوز اقامت ادوارد اسنودن در روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از تمدید مجوز سکونت ادوارد اسنودن افشاگر برنامه های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا خبر داد. ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتشار مطلبی در فیس بوک تاکید کرد: به ادوارد اسنودن پیمانکار سابق اطلاعاتی آمریکا این اجازه داده شده است تا چند سال دیگر در روسیه سکونت داشته باشد. وی در ادامه افزود: سکونت اسنودن در روسیه به مدت چند سال دیگر تمدید شده است. اسنودن در آمریکا به اتهامات مختلفی از جمله خیانت به کشور و افشای اطلاعات و اسرار طبقه بندی شده، متهم شده و به محض ورود به این کشور بازداشت و محاکمه خواهد شد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: