سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
اسپوتنیک- امضای توافقنامه نظامی جدید میان روسیه و سوریه

مسکو و دمشق روز جمعه توافقنامه‌ای را درباره گسترش مرکز امداد مالی و تکنولوژیکی وابسته به ناوگان دریایی روسیه در طرطوس امضا کردند به طوریکه این توافقنامه اجازه حضور ۱۱ کشتی جنگی در این بندر را در آن واحد می‌دهد. مدت زمان اجرای این توافقنامه ۴۹ سال است و روسیه در طول این مدت حمایت از مرکز امداد وابسته به ناوگان خود را از دریا و هوا برعهده خواهد گرفت، در حالی که سوریه به دفاع زمینی این مرکز خواهد پرداخت. به موجب این توافقنامه، کشتی‌های جنگی روسیه وارد آب‌های منطقه‌ای و داخلی سوریه و بنادر آن می‌شوند.

خبرگزاری فرانسه- تصویب افزایش اختیارات اردوغان در پارلمان ترکیه

پارلمان ترکیه طرح جنجالی افزایش اختیارات اردوغان را تصویب کرد. پارلمان ترکیه بامداد شنبه از یک طرح جنجالی که به طور قابل توجهی اختیارات رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور را افزایش می‌دهد، حمایت کرد. پارلمان ترکیه هفت بخش نهایی قانون اساسی 18 ماده‌ای را تصویب کرد و در یک رأی‌گیری نهایی، حزب حاکم عدالت و توسعه 339 رای مثبت‌ در کل برای این طرح دریافت کرد. حزب عدالت و توسعه برای پذیرفته شدن تغییر قانون اساسی و ارسال آن برای همه‌پرسی به منظور تصویب نهایی به دستکم 330 رای مثبت نیاز داشت.

رای الیوم- پیام داعش به ترامپ در روز تحلیف

یک مقام محلی در استان نینوا اعلام کرد، اعضای گروه موسوم به «بچه شیرهای خلافت» در تشکیلات داعش، عروسک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا را در موصل سر بریدند. به این ترتیب، آن‌ها تهدید کردند که دست به حملات انتحاری در کاخ سفید خواهند زد. «بچه شیرهای خلافت» وابسته به داعش سر این عروسک را که نمادی از ترامپ بود، در اطراف منطقه الزنجیلی در غرب موصل در میان حضور فرماندهان داعش بریدند. بریدن سر عروسک ترامپ در روز تحلیف او مفاهیم مختلفی داشت. داعشی‌ها شعارهایی مبنی بر انجام عملیات انتحاری در کاخ سفید سر می‌دادند، در حالی که عبارت «برای ذبح به سراغ شما می‌آییم» مشاهده می‌شد.

رویترز- درخواست آمریکا برای بازداشت برادر «بان کی مون»

دولت آمریکا روز جمعه از کره جنوبی خواست که برادر بان کی مون، دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد را به اتهام دست داشتن در ماجرای رشوه خواری برای فروش یک مجتمع ساختمانی بازداشت کند. دانیل نوبل، معاون دادستان آمریکا در جلسه دادگاه فدرال در منهتن گفت: «درخواست بازداشت برای بان کی سانگ برادر بان کی مون صادر شده که مدیر شرکت ساختمانی کره جنوبی کینگنام بوده است». نوبل گفت که به دنبال استرداد بان کی سانگ می‌باشد، ولی تاکنون وی بازداشت نشده است. برادر دبیر کل پیشین سازمان ملل یکی از چهار نفری بود که در تاریخ دهم ژانویه در پرونده رشوه‌خواری بازداشت شدند.





نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: