يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
علت «کل‌کل» احمدی‌نژاد با هاشمی
پرویز کاظمی وزیر رفاه دولت نهم درخصوص رابطه احمدی نژاد و هاشمی گفت: در جلسات دولت نام آیت‌ا... هاشمی را به زبان نمی‌آوردند و به جای آن عنوان می‌کردند: «این آقا». مشخص نبود احمدی‌نژاد چه کینه‌ای از آیت‌ا... هاشمی دارد و به چه دلیل این رفتارهای نامناسب را انجام می‌داد. وی افزود: مساله دیگری که تاکنون رسانه‌ای نشده است، این بود که آقای احمدی‌نژاد به صورت رسمی همه وزرا را از ارائه گزارش به مجمع تشخیص مصلحت نظام منع کرده بود و اجازه نمی‌داد هیچ کدام از وزرا به مجمع رفت‌و‌آمد کنند. وضعیت به شکلی شده بود که اگر مجمع تشخیص مصلحت نیز از وزرا برای ارائه گزارش دعوت می‌کرد، رئیس جمهور مانع می‌شدند و اجازه چنین کاری را نمی‌دادند. کاظمی تاکید کرد: احمدی‌نژاد می‌خواست با «کل‌کل» کردن با آیت‌ا... هاشمی خود را بزرگ جلوه بدهد.

رانت خوب، رانت بد
محسن صفایی فراهانی با بیان اینکه رانت‌هایی که تا قبل از دولت ٨٤، ارائه می‌شد، عموما سازنده بودند اظهار کرد: یعنی اگر فردی مجوزی را از وزارتخانه‌هایی که برای فعالیت اقتصادی پروانه می‌دادند اخذ می‌کرد و با اعتباراتی که با رابطه و بی‌رابطه از بانک‌ها می‌گرفت و سرمایه‌گذاری انجام می‌داد، به‌هرحال در کشور «کار» انجام می‌گرفت؛ یعنی رانت بود ولی رانتی بود که در اقتصاد کشور هم اثر کاملا مثبتی داشت. وی درخصوص رانت های پس از 84 گفت: از سال ٨٤ به بعد این رانت به رانت غارتی تبدیل شد؛ یعنی افراد دنبال این نبودند که مجوز بگیرند و سازندگی انجام دهند، بلکه دنبال این بودند که چگونه می‌توانند این پول را غارت کنند و از ایران خارج کنند

نامزد ضدبرجام یعنی شکست قطعی 
عباس عبدی درخصوص حمله اصولگرایان تندرو به دولت بر سر برجام گفت: این نوع حمله به دولت میان اصولگرایان شکاف عمیقی ایجاد می‌کند زیرا با چنین حملاتی، ناچار می‌شوند که نامزدی را معرفی کنند که مواضع ضد برجامی داشته باشد. این یعنی تضمین شکست قطعی آنان در انتخابات و این راهی نیست که اصولگرایان میانه‌رو آن را بپذیرند. وی افزود: سکوت یا حتی حمایت نسبی جناح میانه‌روی اصولگرایان نشان می‌دهد که خط خود را از مخالفان جدا کرده‌اند. او تاکید کرد: ضرورتی ندارد که دولت وارد مجادله با مخالفان شود، این کار اسیر شدن در تور تبلیغاتی آنان است. دولت مردم را مخاطب قرار دهد و در برابر سخنان مخالفان با کرامت و بزرگ‌منشی عبور کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: