سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
واشنگتن اگزمینر- حضور «جان کری» در تظاهرات ضد ترامپ

وزیر امور خارجه سابق آمریکا روز شنبه، درست یک روز پس از اتمام دوران حضورش در کاخ سفید، با سگ خود در میان تظاهرکنندگانی که در اعتراض به ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به خیابان‌های واشینگتن دی.سی آمده بودند، حاضر شد. این در حالی است که کری در مراسم تحلیف ترامپ هم شرکت نکرده بود. بعد از مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا، در بسیاری از کشورهای دنیا تظاهرات اعتراض آمیزی علیه وی و سیاست‌های اعلامی او در موضوعات مختلف به راه افتاده است. اکنون نیز شهرهای مهم آمریکا از جمله واشینگتن، نیویورک و شیکاگو شاهد تجمع پرشمار معترضان است.

ساندی تایمز- شلیک اشتباهی موشک انگلیسی به سوی آمریکا

در شلیک آزمایشی یک موشک تریدنت از زیردریایی انگلیسی در سواحل فلوریدا احتمالاً اشتباهی صورت گرفته و این موشک به سمت سواحل آمریکا شلیک شده است. این اولین آزمایش موشکی زیردریایی‌های تریدنت انگلیس در چهار سال گذشته بوده و اندکی قبل از آنکه ترزا می نخست‌وزیر انگلیس شود انجام شده است. ترزا می در جلسه پارلمان انگلیس که در مورد اختصاص بودجه ۴۰ میلیارد پوندی به زیردریایی‌های تریدنت برگزار شده بود، از دادن هر نوع توضیحی درخصوص این شلیک اشتباه خودداری کرد. پارلمان انگلیس سال گذشته قانونی را تصویب کرد که ساخت چهار زیردریایی هسته‌ای جایگزین با هزینه تقریبی ۳۱ میلیارد پوند را تایید می‌کند.

رویترز- دیدگاه پاپ فرانسیس درباره ریاست‌جمهوری ترامپ

پاپ فرانسیس امروز اعلام کرد که تا زمانی که سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا اجرایی نشود، درباره وی اظهارنظر نخواهد کرد. روز جمعه و پس از حضور ترامپ در قدرت، پاپ فرانسیس از وی خواست تا ارزش‌های اخلاقی را سرلوحه کار خود قرار داده و در طول دوره ریاست‌جمهوری خود از فقرا حمایت کند. پاپ گفت: «به نظرم باید منتظر باشیم و ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. دوست ندارم که زود در مورد مردم قضاوت کنم». وی افزود: «خواهیم دید که چگونه رفتار خواهد کرد، سپس درمورد وی اظهار نظر می‌کنیم. اما ترس از یک موضوع پیش از اتفاق افتادن آن به نظرم کاملاً غیرعاقلانه است». 

خبرگزاری فرانسه- موج جدید دستگیری‌ها در ترکیه

پلیس ترکیه از دستگیری و بازداشت ۱۳۲ نفر به اتهام همکاری با رهبر مخالفان در این کشور خبر داد. اداره پلیس ترکیه با اعلام دستگیری ۱۳۲ نفر در این کشور به جرم همکاری با فتح الله گولن خاطر نشان کرد این افراد در پی انجام عملیاتی در ۴۹ استان ترکیه دستگیر و بازداشت شده‌اند. این در حالی است که برای ۱۸۷ نفر از کادر نیروهای پلیس نیز دستور بازداشت صادر شده است. بر اساس گزارش‌ها، ترکیه تاکنون ۴۰ هزار نفر را بازداشت و بیش از ۱۰۰ هزار نفر را نیز از مشاغل قضائی و نظامی اخراج و یا به حالت تعلیق درآورده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: