يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
معاون اول قوه قضاییه گفت: یکی از مسائل مهم در موضوع اقتصاد امنیت است که اگر وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم اقتصادی پویا و پایدار در کشور داشته باشیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در همایش روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی تصریح کرد: امروز به طور مشخص مساله اقتصاد از جهت های گوناگون حائز اهمیت است. یکی از مسائل مهم در مساله اقتصاد امنیت است که اگر وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم اقتصادی پویا و پایدار در کشور داشته باشیم.
محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه اگر در مسائل اقتصادی حفظ استقلال آن مدنظر قرار داده نشود ممکن است استقلال سیاسی و ارضی به خطر بیفتد. امروز دشمن به عنوان یک حربه از این موضوع استفاده می‌کند. در سال‌هایی که تحریم های ظالمانه برای کشور و بعضی از سیگنال ها نیز در داخل خود کشور بود دشمن می‌گفت شما نمی توانید با مردم ایران جنگ نظامی داشته باشید با مسائل داخلی هم نمی توانیم نظام جمهوری اسلامی ایران را از پا در آورید، ولی تصور می کردند که با مسائل اقتصادی مردم را ناراضی و شکاف ایجاد می‌کنند. همچنین فکر می کردند اعتماد مردم را کم می‌کنند و به دنبال آن با ایجاد فشار می‌توانند تغییری در نظام بدهند، البته این به زعم باطل آن‌ها بود. وی تاکید کرد:‌ عدالت بدون مبارزه با جرایم اقتصادی محقق نمی‌شود.
وی گفت:‌ از دهه دوم انقلاب به بعد هر زمان که مبارزه با فساد اقتصادی صورت می گرفت عده ای فریادشان بلند می شد و اینکه با این کار امنیت اقتصادی را به خطر می اندازیم و باعث می شویم که چرخه اقتصادی کند شود؛ آیا واقعا مبارزه با فساد اقتصادی مخل آن است؟
محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه یکی از مسائلی که در زمینه مبارزه با فساد وجود دارد فشارهایی است که از طرف صاحبان پرونده‌ها وارد می‌شود تصریح کرد: زمانی که تلاش می‌شود جلوی مبارزه با جرائم اقتصادی برخی افراد گرفته شود برخی حتما مقابله و تلاش می‌کنند که جلوی پای مبارزه کننده سنگ بیاندازند تا اینجا به نظر من غیر طبیعی نیست اما نباید ما را متوقف و یا دچار عقب گرد کنند. همچنین همه کسانی که در دستگاه نظارتی، قضایی و انتظامی به کار مبارزه با جرائم اقتصادی می پردازند باید تشکیلات سالمی داشته باشند. ساختار، جذب و مراقبت و نیرو باید به گونه ای باشد که دچار مشکلی نشویم. در هفته‌های اخیر  چند قاضی و وکیل را گرفته ایم اگر به یک قاضی عامدا جرمی مرتکب شد به خصوص در مسائل مالی به هیچ وجه اغماض نکنید. چون اگر این فساد را مرتکب شد معلوم نیست جلوی فساد دیگران را بگیرد.
به گفته سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد بسیاری از فشارهایی که بر روی قوه قضاییه وارد می شود برای این است که این قوه می خواهد به طور جدی با مفسدین دانه درشت و یقه سفید و همچنین کسانی که قدرت و ثروت را با هم آمیخته اند انجام می دهد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: