يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
رئیس قوه قضاییه با ابراز تاسف شدید از شهادت جمعی از آتش نشانان در پی حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو، بر لزوم عزم جدی همه دستگاهها برای ایمن سازی بناهای تجاری و مسکونی فرسوده با همکاری و بدون هر گونه فرافکنی و سیاسی کاری تاکید کرد.
آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با بیان اینکه دستگاه قضایی صرفا در چارچوب قوانین و مقررات می تواند عمل کند اظهار کرد: اینکه برخی تصور می کنند با پلمپ یک ساختمان همه مشکلات حل می شود، تصور اشتباهی است. قطعاً راه حل معضل غیر ایمن بودن ساختمان ها بستن راه کسب و کار مردم نیست. ایمن سازی، لوازم و راه های گوناگونی دارد و لازم است همه دستگاه ها با همکاری یکدیگر و مردم و بدون فرافکنی و سیاست کاری، اجرایی شدن برنامه های مربوط به ایمن سازی ساختمان های مسکونی و تجاری را دنبال کنند.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به دستور رئیس جمهور در این زمینه، بر لزوم هماهنگی دستگاه ها برای ایمن سازی بناها تاکید و از تلاش های شبانه روزی همه دستگاه های دخیل در عملیات آواربرداری و امداد و نجات در ساختمان پلاسکو اعم از آتش نشانی، شهرداری و نیروهای نظامی و انتظامی و اورژانس و نیز دادستان محترم تهران و عوامل دادستانی تقدیر کرد.
آیت الله آملی لاریجانی همچنین از دادستان های سراسر کشور خواست که در چارچوب قوانین و مقررات، از ایمن سازی ساختمان های مسکونی و تجاری در کلان شهرها، شهرستان ها و حتی روستاها به صورت جدی حمایت کنند و به اجرایی شدن مصوبات مراجع ذیربط کمک کنند.
برخی افراد علائم اشتباهی برای دولتمردان آمریکا ارسال می‌کنند
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شروع کار دولت جدید آمریکا از اول بهمن ماه، تصریح کرد: در ارزیابی و قضاوت نسبت به آقای ترامپ و دولتش نباید تعجیل کرد زیرا ابتدا باید نحوه رفتار وی در داخل کشورش و در سطح بین المللی مشاهده شود، منتهی اظهاراتی در همین ابتدای کار داشته است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
رئیس قوه قضاییه افزود: گاهی دولتمردان آمریکا و سایر کشورهای غربی تلقی اشتباهی از ملت ایران دارند و متاسفانه برخی افراد در داخل نیز خواسته یا ناخواسته، علائم اشتباهی برای آنان ارسال می کنند! هیچ کس منکر وجود اختلاف سلیقه در کشور نیست اما بدانند همه جریان ها در حراست از امنیت ملی و مقابله با دشمن، نه تنها هیچ گونه اختلافی ندارند بلکه با یکدیگر متحد هستند.
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه هیچ گونه اختلافی در مورد منافع ملی در کشور وجود ندارد، به نزدیکی ترامپ به رژیم صهیونیستی اشاره کرد وگفت: به نظر می رسد که نزدیکی دولت های آمریکا به رژیم صهیونیستی عامل مشترک همه روسای جمهور این کشور است. این نشان می دهد که گرچه این روسای جمهور در دوران رقابت های انتخاباتی حرف هایی می زنند اما پس از به قدرت رسیدن، به شکل دیگری عمل می کنند و قدرت مانور چندانی ندارند.





نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: