سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

در ادامه ادعاها درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و در حالی که دونالد ترامپ بر آمادگی‌اش به منظور تعامل با مسکو تاکید کرده، قانونگذاران ارشد کنگره درصدد ممانعت از رفع تحریم‌های روسیه هستند. ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا همچنان خبرساز است و با وجود آغاز به کار ترامپ، جنجال‌ها بر سر این موضوع ادامه دارد. به گزارش راشا تودی، عضو ارشد دموکرات‌ها در سنای آمریکا درنظر دارد طرحی «فراحزبی» پیشنهاد دهد که بر اساس آن رئیس‌جمهور آمریکا را از برداشتن تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو منع می‌کند.

آمریکا به بهانه بحران اوکراین و همچنین الحاق کریمه به روسیه، از سال 2014 تحریم‌هایی علیه مسکو اعمال کرده و بر همین اساس، اتحادیه اروپا هم دست به تحریم‌هایی علیه روسیه زده است. چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا به فاصله اندکی پس از مراسم تحلیف ترامپ، دیروز گفته که یک گروه از سناتورهای هر دو حزب در حال آماده کردن طرحی هستند که در صورت تصویب آن، «به طرز قابل ماحظه و زیادی»، توانایی رئیس‌جمهور  برای برداشتن تحریم‌های روسیه محدود می‌شود.

طبق مفاد این طرح، هرگونه تغییری در تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، باید در کنگره به رأی گذاشته شود؛ موضوعی که به معنای اخلال در توانایی ترامپ جهت اقدام یکجانبه احتمالی برای رفع تحریم‌های مسکو است. شومر در مصاحبه با شبکه ای بی سی آمریکا در توجیه انگیزه او و همکارانش برای ارائه این طرح گفته بود: «اگر ما تحریم‌ها را ملغی کنیم در واقع به روسیه می‌گوییم "بیا و در انتخابات ما دخالت کن و کارهای بدی انجام بده" و همچنین به چین و ایران همین پیغام را می‌دهد که این وحشتناک خواهد بود».

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: