سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
اسپوتنیک- جدیدترین اخبار از سرنوشت ابوبکر البغدادی

یک منبع امنیتی در استان کرکوک اعلام کرد که ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش در شهر «الرقه» سوریه به سر می‌برد. چندی پیش یک منبع محلی گفته بود که البغدادی در نتیجه حمله هوایی جنگنده‌های نیروی هوایی ائتلاف در غرب استان نینوا زخمی شده است. این منبع امنیتی با تکذیب حضور سرکرده داعش در شهرک «البعاج» در غرب موصل تاکید کرد وی در شهر الرقه، پایتخت خودخوانده داعش حضور دارد. این منبع که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد عملیات هدف قرار دادن کاروان سرکردگان داعش که از سوریه به سوی موصل در حال حرکت بودند، طی یک عملیات اطلاعاتی دقیق صورت گرفته است.

خبرگزاری فرانسه- شکایت جمعی از وکلای آمریکایی از ترامپ

گروهی از وکلا و محققان مستقر در واشنگتن در نظر دارند شکایتی علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر نقض ممنوعیت قانونی پذیرش پرداخت از دولت‌های خارجی تنظیم کنند. در بیانیه‌ای که از سوی گروه «شهروندان برای مسئولیت و اخلاق در واشنگتن» منتشر شد، اعلام شده که ترامپ، قانون اساسی آمریکا را نقض کرده، زیرا دارایی‌ها و متعلقات تجاری وی در خارج از کشور به طور نسبی در راستای منافع دولت‌ها و قانون‌گذاران خارجی است. قانون اساسی آمریکا اعلام کرده هیچ دولت فدرالی نمی‌تواند جایزه یا «دستمزدی» از دولت‌های خارجی دریافت کند. «نوه بوکبیندر» مدیر اجرایی این گروه در بیانیه خود اعلام کرد: «نمی‌خواهیم به این نقطه برسیم». 

راشا تودی- روش‌های جدید داعش برای اعدام

یک منبع امنیتی در استان کرکوک عراق اعلام کرد که داعش هشت نفر را به روش‌های وحشیانه‌ جدیدی در جنوب این استان اعدام کرده است. این منبع امنیتی در استان کرکوک عراق اعلام کرد: داعش از بولدوزر برای اعدام هفت تن استفاده کرده است و بولدوزرها این افراد را در حالی که زنده بودند، زیر گرفتند. برخی از این افراد سابقاً جزو نیروهای امنیتی عراقی بودند که داعش آن‌ها را به جاسوسی علیه خود و همکاری با نیروهای دولتی عراق متهم کرده است. به گفته این منبع، یکی از تروریست‌های داعش قلب نفر هشتمی را که زنده بود درآورد. 

واشنگتن پست- ارائه طرح خروج آمریکا از سازمان ملل

شماری از نمایندگان کنگره آمریکا در نخستین جلسه از دور جدید مجلس نمایندگان این کشور با ارائه طرحی، پایان دادن به عضویت آمریکا در سازمان ملل متحد را خواستار شدند. این طرح پیشنهادی با شماره H.R.1931 و با هدف پایان دادن به عضویت آمریکا در سازمان ملل متحد ارائه شده است. تاریخ ارائه این  طرح به مجلس نمایندگان آمریکا، سوم ژانویه ی سال 2017 میلادی است. نماینده ارائه‌کننده این طرح، راجرز از ایالت آلاباما است. وی به همراه جونز، بیگز، اسمیت از ایالت میسوری و مسی این طرح را ارائه کردند. این طرح پس از ارائه شدن، به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا ارجاع شد.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: