سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

بنا بر گزارش‌های رسمی دیدارهای روزانه ثبت شده در کاخ سفید در دوره باراک اوباما، مشخص شده که دیپلمات سابق ایران، سید حسین موسویان، سه بار در کاخ سفید میهمان مقامات ارشد دولت اوباما بوده و در همین حال مشخص شده که تریتا پارسی، عضو ارشد شورای ایرانیان آمریکایی ـ که بسیاری او را چهره‌ای مهم در فعالیت به نفع ایران در دولت اوباما می‌دانند ـ بیش از سی بار با مقامات دولت اوباما دیدار داشته است. مقامات آگاه از محتوای این دیدارها بیان کرده‌اند که هم حسین موسویان و هم تریتا پارسی به کاخ سفید در راستای ایجاد ارتباطات میان ایران و کاخ سفید ـ که منجر به رقم خوردن مذاکرات هسته‌ای شده است ـ کمک فراوانی کرده‌اند. 

همچنین بیان شده است که سید حسین موسویان، دیدارهایی با مدیر ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید «رابرت مالی» ـ که به اوباما در مورد سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه و مبارزه با گروه داعش مشاوره می‌داده ـ داشته است.


همچنین تریتا پارسی، دبیر شورای ملی ایرانیان آمریکایی، که ارتباطات نزدیکی با کاخ سفید داشته و یکی از چهره‌های مؤثر در تدوین روایتی متفاوت از ایران در سیاست خارجی ایالات متحده بوده، طی چندین بار دیدار خود از کاخ سفید، دیدارهای مهمی با سران دولت قبلی آمریکا داشته است. از جمله این دیدارها، دیدار کاملاً خصوصی و تنها با «بن رودز» مشاور ارشد اوباما در حوزه سیاست خارجی و دیدار با رابرت مالی و کالین کال مشاور ارشد امنیت ملی جو بایدن معاون اوباما بوده است. همچنین بیان شده که تریتا پارسی، چندین دیدار نیز با مقامات ارشد و میز ایران در شورای امنیت ملی کاخ سفید داشته است.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: