سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
بی بی سی- رأی مهم دیوان عالی انگلیس درباره «برگزیت»

دیوان عالی انگلیس درباره روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا علیه دولت رای داد و اعلام کرد که دولت نمی‌تواند بدون بحث در پارلمان درباره روند خروج از اتحادیه اروپا را آغاز کند. دولت محافظه‌کار ترزا می می‌خواست بدون بحث در پارلمان روند خروج را آغاز کند اما مخالفان می‌گفتند آغاز روند خروج باید به تایید پارلمان برسد. پیش از این دادگاه عالی این کشور رأی داد که دولت نمی‌تواند بدون رای پارلمان ماده ۵۰ پیمان لیسبون، مربوط به خروج اعضا را به جریان بیندازد. دولت انگلیس در دیوان عالی خواهان تجدید نظر درباره این مسئله شد اما با رای امروز در تجدیدنظرخواهی خود نیز شکست خورد.

دیلی صباح- تصمیم آمریکا برای احداث پایگاه نظامی در سوریه

اخبار رسیده از سوریه حاکی از آن است که آمریکایی‌ها درصدد احداث یک پایگاه نظامی در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه هستند. این پایگاه نظامی آمریکایی در غرب شهر الحسکه، مرکز این استان و در راستای آنچه «آمادگی برای نبرد دیرالزور و پشتیبانی از نبرد در شهر الرقه علیه داعش» خوانده شده است، ایجاد خواهد شد. خبر احداث این پایگاه در حالی منتشر شد که احتمال بسته شدن فرودگاه نظامی «اینجرلیک» ترکیه به روی هواپیماهای ائتلاف آمریکایی به خاطر حمایت واشنگتن از گروه‌های شبه‌نظامی کُرد – که از نظر دولت آنکارا گروه‌های تروریستی هستند – وجود دارد.

رویترز- رئیس سازمان «سیا» مشخص شد

مایک پامپیو از سوی سنا برای ریاست بر سازمان جاسوسی آمریکا انتخاب شد. نمایندگان سنای آمریکا مایک پامپیو را به عنوان رئیس سازمان سیا انتخاب کردند. وی سال گذشته با حضور در دفتر حفاظت منافع ایران در واشینگتن، خواستار سفر به ایران برای نظارت بر انتخابات شده بود. پامپیو در سنا 66 رأی موافق و 32 رأی مخالف دریافت کرد. تمامی مخالفان وی در سنا، به استثنای رند پال، از سناتورهای دموکرات بودند. پیشتر برخی از سناتورها ابراز نگرانی کرده بودند پامپیو 53 ساله و عضو کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان اقداماتی را برای قانونی کردن شکنجه زندانیان و تشدید نظارت دولت بر مردم در دستور کار قرار دهد.

السومریه نیوز- وقوع یک انفجار در مرکز بغداد

منابع امنیتی عراق از کشته و زخمی شدن ۶ نفر بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در مرکز بغداد خبر دادند.عناصر تروریستی یک خودروی بمب گذاری شده را در مرکز بغداد منفجر کردند که در پی آن چندین نفر کشته و زخمی شدند. شبکه خبری السومریه نیوز به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داد که در این انفجار شش نفر کشته و زخمی شدند. شب گذشته نیز یک خودروی  بمب گذاری شده در منطقه «الطالبیه» در شرق بغداد منفجر شد. در انفجار دوشنبه شب، 10 نفر از شهروندان عراقی کشته و زخمی شدند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: