سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
المنار- ورود دوباره بمب‌افکن‌های روسیه به آسمان ایران

وزارت دفاع روسیه خبر داد که بمب‌افکن‌های این کشور مجددا به مواضع داعش در سوریه حمله کردند. این بمب افکن‌ها از مرکزی در روسیه پرواز کرده و بعد از عبور از ایران به سوی عراق رفته‌اند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «شش فروند بمب‌افکن از نوع توپولوف 22 ام 3 از خاک روسیه به پرواز درآمدند و به مواضع داعش در استان دیرالزور سوریه حمله کردند». این بیانیه می‌افزاید: «بمب‌افکن‌های روسیه پس از برخاستن از پایگاه‌های هوایی روسیه، از فراز آسمان ایران و عراق عبور کردند و اهداف مشخصی را در استان دیرالزور هدف قرار دادند». 

السومریه نیوز- نفت عراق، متعلق به عراقی‌هاست

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا که گفته بود اگر نفت عراق را نگه می‌داشتیم، داعشی در کار نبود، تصریح کرد: «نفت عراق تنها متعلق به مردم این کشور است و هر کسی خلاف این را گفته باشد، سخنانش کاملاً مردود است». العبادی تصریح کرد، گمان نمی‌کنم مسئولی در جهان یافت شود که ادعای چیزی را داشته باشد که به وی تعلق ندارد. عبادی با تأکید بر اینکه هیچ نیروی خارجی در خاک عراق علیه داعش حضور ندارد، افزود: «از آنجایی که جامعه جهانی خطر تروریسم را به خوبی درک کرده است، تلاش‌های زیاد منطقه‌ای و جهانی در حمایت از عراق صورت گرفت».

بی بی سی- طرح تازه سنای آمریکا برای تحریم غیرهسته‌ای ایران

سه سناتور آمریکایی روز سه‌شنبه طرحی برای وضع تحریم‌های غیرهسته‌ای علیه ایران معرفی کرده‌اند. تاد یانگ، مارکو روبیو و جان کورنین، سه سناتور جمهوری‌خواه هستند که طرحی موسوم به «تحریم‌های غیرهسته‌ای ایران» را برای وضع تحریم‌های مالی و اقتصادی علیه تهران ارائه کرده‌اند. قانونگذاران مجلس سنا با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و پیگیری اهداف تهدیدآمیز در برنامه موشکی هدف از طرح تحریمی جدید خود را مقابله با این اقدامات تهران عنوان کرده‌اند. یانگ در بیانیه‌ای گفت: «این طرح تبعاتی جدی به ایران تحمیل کرده و روشن خواهد کرد که روزهایی که فعالیت‌های تروریستی و موشکی ایران... به پایان رسیده‌اند». 

اسکای نیوز- «الباب» را به دولت سوریه پس نمی‌دهیم

مقامات ترکیه‌ای گفتند که تصمیم ندارند شهر الباب را پس از کنترل بر آن به مقامات سوری تحویل دهند. کارشناسان پیشتر احتمال داده‌ بودند که تفاهمی میان روسیه و ترکیه برای اجازه به نیروهای نظام سوریه برای ورود به شهر الباب در استان حلب در شمال غرب سوریه وجود داشته باشد. این امر یک ماه پس از شکست معارضین تحت حمایت ترکیه برای شکستن استحکامات داعش در ورودی‌های این شهر مطرح شد. کارشناسان احتمال می‌دادند که این تفاهم بخشی از زنجیره تفاهم‌ها و امتیازدهی‌های متقابل میان آنکارا و مسکو باشد که شرایط را برای مذاکرات آستانه هموار کرده است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: