يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم افتتاحیه پانزدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مشهد مقدس، دلبستگی به نسخه‌های نظام جهانی سلطه را از ویژگی های جریان داخلی نظام سلطه خواند و گفت: این نسخه‌ها پیچیده می‌شود و ترجمه می شود و برخی می‌خواهند در داخل، این ها را به عنوان نسخه‌های حیات بخش معرفی کنند. نسخه‌هایی که سازمان‌های بین المللی برای گسترش سلطه نظام استکباری پیچیده اند و یک ورق زیبای علمی روی آن کشیده اند و تحویل ملت‌ها داده اند و جهان را تقسیم کرده اند. جهان اول که خودشان هستند و جهان سوم که اکثریت جهان هستند و شهروندان این جهان سوم، درجه دوم و سوم هستند. کدهای این را همه جا می توانید ببینید، کافی است یک روز روزنامه‌ها را ورق بزنید.
می‌خواهند «ما می‌توانیم» را به «ما نمی‌توانیم» تبدیل کنند
حجت‌الاسلام محمدیان درباره ویژگی سوم این جریان گفت: ویژگی دیگر این جریان بی اعتمادی به ظرفیت های داخلی است. اگر روزی شعار ما این بود که «ما می‌توانیم»، برخی می خواهند آن را به ما نمی توانیم تبدیل کنند. می‌گویند «بروید یک آبگوشت بزباشی درست کنید و نوش جانتان!» با همین صراحت گفتند «در چند دقیقه می‌توانند کل کشور ما را نابود کنند!» این خودباختگی در مقابل غرب و علوم غرب از ویژگی افراد این جریان است. از خارج هر آنچه می‌گویند حُسن، پیشرفت و توسعه است و از داخل هر چه می‌گویند، سیاه نمایی و عقب ماندگی است.
حجت الاسلام محمدیان درباره ویژگی پنجم این جریان گفت: آنها تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی را قبول ندارند و صراحتا ما را متهم می‌کنند که شما گرفتار «توهم توطئه» هستید. در واقع این آقایان تهاجم فرهنگی را با تعامل فرهنگی اشتباه گرفته اند.
وی اظهار داشت: ویژگی بعدی این جریان، بی اعتقادی به محرومین و پابرهنگان و مردم است. اصلا در ادبیات این افراد نمی‌توانید کلمه پابرهنه پیدا کنید. آنها پابرهنه‌ها را مزاحم و مانع توسعه می‌دانند. به رقیبان خود تهمت می‌زنند که شما به دنبال توزیع فقر هستید.
وی گفت: این اظهارات در حالی است که در پشتوانه اصلی نظام همین مردم محروم هستند که بعضی وقت‌ها با همین یارانه زندگی می‌کنند. کسانی که حقوق‌های نجومی می‌گیرند می‌توانند بفهمند یارانه یعنی چه؟
وی افزود: در دولت گذشته 120 هواپیما وارد این کشور شد نه جشنی گرفتیم نه در رسانه‌ها اتفاقی افتاد. حالا به خاطر یک هواپیما اجاره به شرط تملیک جشن گرفتند و ملت را تحقیر کردند.
محمدیان هفتمین ویژگی این جریان را داشتن زندگی اشرافی دانست و گفت: این اشرافی گری مثل موریانه به ستون های انقلاب حمله کرده است. اشرافی گری ریشه بسیاری از مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد. زندگی اشرافی زبان اعتراض به مستکبران را لال می‌کند.
وی افزود: زندگی اشرافی رابطه مسئولین با مردم را قطع می‌کند. زندگی اشرافی آتشی است که روحیه انقلابی را تبدیل به خاکستر می کند. زندگی اشرافی گاها مسئولین را در برابر نظام قرار می دهد. زندگی اشرافی آقازاده های پرتوقع و خلافکار تحویل جامعه می دهد که سیری ناپذیر هستند.
جریان داخلی سلطه می‌گفت برویم با کشورهای تمدن‌دار گفت‌وگو کنیم
وی در تشریح آخرین ویژگی جریان داخلی سلطه گفت: ویژگی هشتم این جریان، بی اعتنایی به مسائل منطقه و مسلمانان است. برای آنها مهم نیست که الان در بحرین چه خبر است برای آنها مهم این است که الان در خیابان های فرانسه قدم بزنند. می‌گویند باید برویم با کشورهای تمدن دار گفت‌وگو کنیم و شعارهای نه غزه نه لبنان در همین راستا بود. به ما خرده می گیرند که چرا در برخی کشورها مثل سوریه هزینه می کنید. کدام هزینه؟
محمدیان تصریح کرد: اگر منطق چنین افرادی حاکم بود امروز ما باید در شهرهایمان جنگ می‌کردیم. اگر حتی بحث دین مطرح نبود و بحث ملیت مطرح بود باز هم باید به این کشورها کمک می‌کردیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: