دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
العربیه- اعلام جنگ «احرار الشام» علیه «جبهه النصره»

درگیری‌ها میان گروه‌هایی از معارضان سوری و گروه تروریستی جبهه النصره در غرب حلب و استان ادلب در شمال سوریه تشدید شده است. یک منبع در میان معارضان سوری اعلام کرد، عناصر النصره با عناصر گروه‌های معارضی که با گروه «احرارالشام» ادغام شده‌اند، درگیر شده‌اند. گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» نیز اعلام کرده است که طرفین در این درگیری‌ها از سلاح‌های سنگین و متوسط استفاده می‌کردند. درگیری‌های مسلحانه میان گروه‌های معارض ادغام شده با «احرارالشام» با عناصر گروه جبهه النصره پس از آن صورت گرفت که النصره مواضع «جیش الاسلام» در ادلب و غرب حلب را هدف حملات خمپاره ای قرار داد.

رای الیوم- سرباز روس در سوریه مسلمان شد

یک نظامی روس که در سوریه مستقر است در جریان بازدید مفتی چچن از شهر حلب، به دین اسلام گروید. یک فایل ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی روسیه اسلام آوردن این نظامی روس را به تصویر کشیده است. بر این اساس، یک سرباز روسی در جریان دیدار با صلاح مژیف، مفتی چچن در حلبک که هفته گذشته وارد این شهر در شمال سوریه شده است، اسلام می‌آورد و در مسجد تخریب شده‌ «اموی» در حلب نماز می‌گزارد. در این فایل ویدیویی که هیات رسانه‌ای همراه مفتی چچن آن را تهیه کرده است، سرباز روسی، که از افراد «پلیس نظامی» است، در حضور صلاح مژیف با اعلام شهادتین اسلام می‌آورد.

خبرگزاری فرانسه- وزیر خارجه فرانسه به تهران می‌آید

وزارت امورخارجه فرانسه در پیام توییتری خود از سفر روز دوشنبه ژان مارک ایرو وزیر خارجه این کشور به تهران خبر داد. در این پیام آمده است که ایرو قرار است ۳۰ تا ۳۱ ژانویه (دوشنبه و سه شنبه 11 و 12 بهمن ماه 1395) به تهران سفر و با همتای ایرانی خود محمد جواد ظریف و حسن روحانی رییس جمهور کشورمان دیدار خواهد کرد. سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران دوشنبه و به منظور حضور در  اولین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و فرانسه و ملاقات با مقام‌های کشورمان انجام می‌شود. سایت رسمی وزارت امورخارجه فرانسه هم این خبر را تأیید کرده است. 

آناتولی- دولت یونان، نظامیان ترکیه را تحویل نمی‌دهد

دولت یونان از تحویل هشت نظامی فراری ارتش ترکیه که در پی شکست کودتای تابستان امسال به همسایه غربی پناهنده شده‌اند، خودداری کرد. آنکارا نیز در واکنش به این تصمیم، یونان را به حمایت از کودتاگران متهم کرد. این نظامیان به دنبال ناکامی در کودتا علیه دولت آنکارا، ساعتی بعد از کودتا با یک فروند بالگرد نظامی به جزیره «دده آغاج» در سواحل یونان در دریای اژه متواری و پناهنده شدند. دادگاه عالی یونان در حکم نهایی، استرداد این نظامیان به ترکیه را با ملاحظات حقوق بشری رد کرده است. این در حالی است که پیشتر دادگاهی در یونان نسبت به استرداد سه تن از نظامیان فراری حکم داده بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: