يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
سردار سرلشکر محمد علی جعفری صبح امروز در جشنواره سراسری امام علی (ع) با بیان اینکه با انقلاب رویکردها و مبانی کاملا تغییر کرد افزود: این انقلاب تاثیر بسیار زیادی در دنیا و در عرصه ها و سطوح مختلف گذاشته است. دانش های نظامی کلاسیک با مبانی غیر انقلابی در زمان جنگ فقط ۳ ماه در ابتدای جنگ دوام آورد. در دی ماه که عملیات هویزه شکست خورد نسخه دانش کلاسیک نظامی بسته شد.
سرلشکر جعفری افزود: آقای بنی صدر به عنوان مدافع دانش کلاسیک نظامی به امام راحل گفت نمی توانیم بجنگیم و باید مذاکره کنیم.
فرمانده کل سپاه با طرح این سوال که جنگ چگونه اداره شد؟، توضیح داد: پس از دی ماه سال ۵۹ با عملیات هایی که انجام شد و با مبانی دیگری کار ادامه پیدا کرد و منجر به آزادسازی خرمشهر شد. بعد از یک و نیم سال دشمن مقابل یعنی صدام تقاضای آتش بس و مذاکره کرد.
وی تصریح کرد: در مقابل قدرتی که در چارچوب این دانش به کار گرفته شد، یک سبک مدیریتی دیگری جایگزین شد. در سه ماه اول جنگ هم نیروهای مردمی بودند، اما مهم تفکر بکارگیری آنها بود.

انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها نشد
سرلشکر جعفری، سپاه را محور تغییر بر مبانی دانش عنوان کرد و افزود: ما دانش های قبلی را با یک مبانی دیگر در زمان جنگ کنار گذاشتیم و به دنبال کسب مجموعه دانشی جدید رفتیم. این یک نمونه از تغییر دانش است.
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه در تمامی عرصه های فعالیت و اقدام در کشور ما با همین سبک باید صورت بگیرد، توضیح داد: سبک مدیریت در سپاه در کشور چگونه باید باشد؟ ما هم اکنون دانش مدیریتی را از کجا آورده ایم؟ معلوم نیست از کجا آمده. مباحث اقتصادی، جامعه شناسی و اداره جامعه نیز همین طور است. اینکه مقام معظم رهبری بر تحول بر علوم انسانی تاکید می کنند، به این خاطر است.
سرلشکر جعفری گفت: یک مسیر انحرافی که ما پس از انقلاب طی کردیم و چالش بزرگی هم است اینکه به سراغ دانش هایی با مبانی دیگر رفتیم؛ زیرا انقلاب فرهنگی در دانشگاه ایجاد نشد و پس از انقلاب فرهنگی دانشگاه باز شده و دانشجویان با همان علوم تربیت شدند و امروز در جایگاه های مختلف قرار دارند.
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه سپاه ماموریت دارد که در این عرصه ها نقش ایفا کند، گفت: سپاه چگونه به عنوان یک نهاد انقلابی پویا و به روز باید حفظ شود؟ یک نهاد انقلابی که این انتظار از آن می رود و مدام در معرض تهدید بروکراسی و خستگی سازمان است. چه کسی باید از آن مراقبت کند. مسئله یابی و نیازسنجی در مسائل اساسی مهم است.

هرکسی کاری انجام می‌دهد می‌گوید اقتصاد مقاومتی است
وی اضافه کرد: موضوع اساسی دیگر مدیریت جهادی است و تفاوت مدیریت جهادی با مدیریت غیرجهادی در چیست؟ مثل اقتصاد مقاومتی هر کسی که کاری انجام می دهد می گوید اقتصاد مقاومتی چون شعار سال است.
فرمانده کل سپاه اقتصاد مقاومتی را یک نگاه جدید و تحول جدید دانست و گفت: خیلی از فعالیت های اقتصادی در کشور انجام می شود که از قبل هم انجام شده پس ما از ابتدای انقلاب اقتصاد مقاومتی را انجام می داده ایم؛ چه لزومی داشت حضرت آقا اقتصاد مقاومتی را بفرمایند؟ پژوهش ها در سپاه باید بر این مبنا باشد.
سرلشکر جعفری در پایان گفت: مشکلی در عرصه های مختلفی مثل استکبارستیزی و سیاست خارجی نداریم البته نه سیاست خارجی که مسئولین دنبال می کنند، بلکه سیاست خارجی که مقام معظم رهبری تعیین کرده اند؛ گیری در این مسائل نداریم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: