دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
رویترز- اعلام حمایت کانادا از ورود مهاجران

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا بامداد یکشنبه در واکنش به ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به خاک آمریکا، گفت درهای کشورش به روی مهاجران باز است. جاستین ترودو در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «به آن‌هایی که از ظلم و تروریسم و جنگ فرار کردند، می‌گویم مردم کانادا صرف‌نظر از عقیده و دینتان به شما خوشآمد می‌گویند». دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا جمعه گذشته با امضای دستوری اجرایی از ورود اتباع هفت کشور از جمله ایران به خاک آمریکا جلوگیری کرد. گفتنی است نخست‌وزیر اسکاتلند نیز با انتشار توئیتی ضمن اعلام همبستگی با ترودو، از ورود پناهجویان به اسکاتلند استقبال کرد.

حریت- جزئیات جدید از ترور سفیر روسیه در ترکیه

تحقیقات انجام شده درباره روند ترور سفیر روسیه در ترکیه، جزئیات جدیدی از ایمیل عامل ترور را فاش کرد. مکاتبات مرت آلتینتاش، افسر پلیس ترکیه حدود دو ساعت و نیم پس از ترور سفیر روسیه از صفحه ایمیلش حذف شده است. دادستان عمومی ترکیه از شرکت گوگل خواست تا مکاتبات الکترونیکی حذف شده از صفحه مولود مرت آلتینتاش را برای این دادستانی ارسال کند. مسئولان دادستانی ترکیه تأکید کردند: «پاک کردن مکاتبات آلتینتاش در ایمیل با وجود مرگش، دلیل محکمی است که وی به تنهایی عامل اجرای این ترور نیست». در جریان این تحقیقات دست کم چهار افسر پلیس بازداشت و بازجویی شدند.

سومریه نیوز- پاسخ تهدیدآمیز جریان صدر عراق به ترامپ

مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق از دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا خواست قبل از طرد اقلیت ها از کشورش، اتباع آمریکا را از عراق خارج نماید. مقتدا صدر در پیامی در صفحه شخصی‌اش در پایگاه توئیتر در پاسخ به دستور اخیر دونالد ترامپ مبنی بر جلوگیری از ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله عراق به خاک امریکا نوشت: ورود آزادانه [آمریکایی‌ها] به عراق و سایر کشورها، گردنکشی و رفتار مستکبرانه است. احمد الاسدی، سخنگوی رسمی هیئت الحشد الشعبی نیز امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما درخواست داریم ورود همه امریکایی‌ها به عراق منع شده و اتباع امریکا در عراق نیز از سراسر خاک کشور رانده شوند».

ریانووستی- گفت‌و‌گوی تلفنی روسای جمهور روسیه و آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز شنبه تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو کرد. این اولین تماس تلفنی سران دو کشور بعد از انتقال قدرت در آمریکا است. بنا بر اعلام کرملین، طرفین در مورد لزوم ایجاد روابط «سازنده، برابر و متقابل» بین دو کشور تأکید کرده‌اند. ترامپ و پوتین در این گفت‌وگوی تلفنی تصریح کرده‌اند که باید یک «هماهنگی واقعی» برای نبرد با داعش بین دو کشور ایجاد شود. طرفین همچنین در مورد توافق هسته‌ای ایران، وضعیت شبه جزیره کره، مناقشه فلسطین، وضعیت اوکراین و مبارزه با تروریسم صحبت کرده‌اند. برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که ترامپ در حال بررسی لغو فوری تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه روسیه است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: