دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
خبرگزاری فرانسه- سازمان ملل، تصمیم ترامپ را غیرقانونی خواند

دبیرکل سازمان ملل امروز پس از فرمان اجرایی ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا، بسته شدن مرزها به ویژه در کشورهای توسعه یافته در جهان را به شدت مورد انتقاد قرار داد. آنتونیو گوترش در جریان سخنرانی در مراسم افتتاحیه نشست سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا با تحسین کشورهای آفریقایی در میزبانی از مهاجران گفت:‌ مرزهای آفریقا در زمانیکه مرزهای دیگر حتی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان در حال بسته شدن است، همواره برای افرادی که به حفاظت نیاز دارند، باز است. دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ غیرقانونی است.

آناتولی- بازداشت سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ترکیه

یک منبع امنیتی ترکیه گزارش داد، پلیس سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ترکیه را در ارتباط با پرونده «اقدامات تروریستی در استان دیاربکر» بازداشت کرده است. این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود گفت، آیهان بیلگن، نماینده استان کارس در شرق ترکیه و سخنگوی حزب دموکراتیک خلق با وجود احضار شدن در جلسه شهادت حاضر نشد و پلیس وی را بازداشت کرد. بیلگن در فرودگاه آنکارا بازداشت و به دیاربکر منتقل شد. روز یکشنبه نیز مرال دنیز بشتاش، نماینده آدانا از این حزب و هدی کایا، نماینده حزب دموکراتیک خلق در استانبول برای بررسی پرونده رسیدگی به اقدامات تروریستی از سوی دفتر دادستانی دیاربکر بازداشت شدند.

رویترز- یک میلیون امضا برای لغو سفر ترامپ به انگلیس

در راستای ابراز خشم مردم بریتانیا در مورد دستور ترامپ مبنی بر ممانعت از سفر اتباع هفت کشور اسلامی به ایالات‌‎متحده، تعداد امضاهای طومار لغو سفر آتی رئیس‎جمهور امریکا به بریتانیا، از یک میلیون گذشت و این عدد به سرعت در حال افزایش است. در این طومار که در وب‎سایت پارلمان بریتانیا منتشر شده، آمده است: «زن‌ستیزی و ابتذال دونالد ترامپ که کاملاً مستند است، صلاحیت وی را برای دیدار با علیاحضرت ملکه یا شاهزادۀ ولز، سلب می‎کند». این طومار می‎افزاید «باید به دونالد ترامپ به دلیل مقامش به عنوان رئیس‏‎جمهور امریکا اجازۀ ورود به بریتانیا را داد» اما دعوت از وی نباید شامل دیدار با ملکه باشد.

گاردین- هشدار ترزا می به اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز

نخست‌وزیر بریتانیا مذاکرات دشواری را پیش از آغاز روند خروج از اتحادیه اروپا با رهبران دولت‌های تفویضی بریتانیا شامل اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز خواهد داشت. ترزا می قرار است به آن‌ها هشدار بدهد که آنها هیچ حق وتویی در روند برگزیت نخواهند داشت. در بریتانیا، تفویض به اعطای اختیارات قانونی از پارلمان بریتانیا به پارلمان اسکاتلند، مجلس ولز، مجلس ایرلند شمالی و مجلس لندن و هیات‌های اجرایی وابسته به آنها گفته می‌شود. ترزا می قرار است آخرین دور مذاکرات برگزیت را با رهبران این دولت‌ها برگزار کند. می به آنها هشدار خواهد داد که این رهبران هیچگونه حق وتویی در روند خروج از اتحادیه اروپا نخواهند داشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: