يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
واکنش روز

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادبیات به کار برده شده از سوی استاندار آذربایجان غربی درباره مردم آذربایجان غربی و کولبران گفت: رئیس‌جمهور باید با استاندار برخورد کند.
رسول خضری در تذکری در جلسه علنی امروز مجلس، گفت: پنج نفر از جوانان کول‌بر در روزهای اخیر جان خود را از دست داده‌اند. اما متأسفانه بیانات اتهامی استاندار آذربایجان غربی به مردم داغ این افراد را تازه کرد.
او ادامه داد: استاندار آذربایجان غربی، مردم حوزه انتخابیه بنده را که 8 هزار مصدوم شیمیایی داشته‌اند، قاچاقچی خوانده است.
خضری خطاب به رئیس جمهور، گفت:‌ باید با بیانات اخیر نسنجیده ایشان برخورد شود. کول‌برانی که جان خود را برای نان از دست می‌دهند شایسته این برخوردها نیستند.
او همچنین با اشاره به توضیحات روز گذشته وزیر اقتصاد نیز در رابطه با کول‌بران گفت: چرا نمایندگان از مشکلات مرزی به راحتی گذشتند و نگذاشتند رأی‌گیری شود. ما انتظار داشتیم این اتفاق می‌افتاد و مجلس به وزیر اقتصاد کارت زرد می‌داد.
نماینده سردشت ادامه داد: متأسفانه با سوء تدبیر مسئولین استانی مجوزهای شائبه‌دار به  برخی افراد داده می‌شود و کول‌بران ما که تعدادی از آنها دانش‌آموز هستند برای 50 هزار تومان جانشان را از دست می‌دهند. این شیوه، پسندیده نظام جمهوری اسلامی نیست.
گفتنی است قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی گفته بود: ساعت کار کولبران از ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر است حال اینکه افرادی که با عنوان کولبر زیر بهمن مانده‌اند ساعت ۹ شب در معابری غیر رسمی اقدام به حمل کالاهای نامعلوم کرده‌اند.
وی ازوده بود: افرادی که در ساعات قانونی در مسیرهای قانونی تردد می‌کنند کولبر هستند و بقیه که در ساعات دیگر فعالیت دارند قاچاقچی هستند نباید افرادی که با قاچاق کالاهایی همچون مشروب، سیگار، پیش ساز مواد مخدر و اسلحه معضلات و آسیبهای اجتماعی به بار می‌آورند و نیز عده‌ای که تشکیلات و عوامل ضد انقلاب را وارد کشور می‌کنند کولبر نامید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: