يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به مسائل مطرح شده درباره تست موشکی ایران اظهار کرد: این اقدام در ادامه برنامه افزایش توان دفاعی ایران بوده و هیچ مغایرتی با برجام و قطعنامه 2231 ندارد.
سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران در جمع خبرنگاران درباره مسائل مطرح شده نسبت به تست موشکی ایران اظهار کرد: این اقدام هیچ مغایرتی نه با برجام و نه و نه قطعنامه 2231 دارد. این تست در ادامه برنامه های جاری ما بوده و قبلا نیز اعلام کرده ایم که برنامه هایی که در حوزه تولیدات اقلام دفاعی در راستای اهداف و منافع ملی برنامه ریزی کرده ایم را اجرا می کنیم و هیچ اراده ای نمی تواند تصمیم ما را تحت تاثیر قرار دهد.
وی خاطر نشان کرد: در دنیایی که قلدران این گونه اشتلوم می کنند، هیچ ملت زنده ای از مسیر اقدام برای تقویت بنیه دفاعی خود کنار نمی کشد. یک ملت زنده باید در بالاترین سطوح خود را آماده برای دفاع کند.
دهقان گفت: آنچه که به عنوان تست موشکی مطرح شده است در ادامه برنامه کشور با توجه به ابلاغ رئیس جمهور مبنی بر تسریع ابعاد برنامه موشکی است و ما این برنامه را با سرعت و دقت بیشتری ادامه می دهیم.
وزیر دفاع با بیان اینکه هیچگاه از توسعه و تقویت بنیه در دفاع از منافع ملی دست نمی کشیم، خاطر نشان کرد: در این مسیر نه تنها به اجازه کسی نیاز نداریم بلکه اجازه دخالت به کسی را نخواهیم داد. چرا که ملت ما خود را در این مسیر آزموده و دنیا نیز ما را آزموده است که این حرف ها و اقدامات نمی تواند تاثیری بر اراده ملت داشته باشد.
مجید تخت روانچی معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه کشورمان نیز پس از جلسه ویژه صبح امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی تصمیمات نسنجیده ترامپ، افزود: در این جلسه بحث‌های متنوعی داشتیم و درباره موضوع تست موشکی که در خبرها بود هم صحبت شد.
تخت روانچی تصریح کرد: همه دوستان کمیسیون و افراد خارج از  کمیسیون حاضر در این جلسه تاکید داشتند، ما برای مباحث دفاعی از کسی اجاره نمی‌گیریم و بر اساس نیازهای کشور هرکاری لازم باشد انجام می‌دهیم.
تخت‌روانچی ادامه داد: موضوع موشکی به هیچ وجه خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نیست چون موشک‌های ما برای کلاهک هسته‌ای طراحی نشده است و این را هم در مواضع کتبی‌ که در اسناد شورای امنیت است، آورده‌ایم و هم در مواضع شفاهی بارها با آن تاکید کرده‌ایم.
همچنین مجلس در بیانیه‌ای که به امضای 220 نفر از نمایندگان رسیده، حمایت خود را از نیروهای مسلح کشور اعلام نموده و بر تقویت صنعت موشکی کشور تاکید کرد.
در این بیانیه تاکید شده است: تنها راه بازدارندگی در برابر تهاجم دشمن توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران است، زمزمه‌های مخالفت برخی از کشورها نسبت به این توانمندی از هیچ منطقی برخوردار نبوده و آزمایش‌های موشکی نیز هیچ تناقضی با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل از جمله قطعنامه 2231 ندارد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: