دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
بلومبرگ- چاپلوسی وزیر انرژی عربستان سعودی از ترامپ

خالد الفالح وزیر انرژی عربستان سعودی خاطرنشان کرد «سیاست‌های انرژی رییس جمهور ترامپ برای صنعت پتروشیمی خوب هستند و عربستان سعودی هیچ مشکلی با تولید بیشتر نفت توسط امریکا تا آنجایی که مطابق میزان تقاضا باشد ندارد». او در ادامه تأکید کرد «رئیس‌جمهور ترامپ سیاست‌های خوبی برای صنعت نفت دارد. او سیاست‌های نفتی را از حالت غیر واقع گرایانه و سیاست‌های به شدت ضد سوخت فسیلی بیرون کشید». الفالح گفت «سعودی‌ها به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت خام دشمن دولت امریکا نیستند و حوزه‌های گسترده‌ای برای همکاری با بزرگترین کشور مصرف کننده انرژی وجود دارد». 

اسکای نیوز- گروگان‌گیری در بیمارستانی در استانبول

شبکه اسکای نیوز عربی، از حمله یک فرد مسلح به یک کلینیک در استانبول خبر داد. این فرد مسلح که هنوز مشخص نیست با چه انگیزه‌ای این کار را کرده پس از حمله به کلینیک مذکور پزشکان را گروگان گرفت. هنوز مشخص نیست که فرد مذکور به کدام گروه وابستگی دارد و آیا انگیزه‌اش از این گروگان گیری شخصی بوده یا خیر اما اعلام شده که فرد مهاجم یک بیمار روانی بوده که با داشتن سلاح در کلینیک روانپزشکی وابسته دانشکده پزشکی «جراح پاشا» در دانشگاه استانبول حمله کرده است. گفته می‌شود گروگانگیر یک مأمور پلیس دچار بیماری روانی بوده که در داخل این کلینیک تحت مداوا قرار داشته است. 

رویترز- درخواست روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین

سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) گفت، افزایش تنش‌ها در شرق اوکراین بیانگر این است که باید فوراً مذاکراتی میان ایالات متحده آمریکا و روسیه انجام شود. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: بالا گرفتن تنش‌ها در خط تماس نیروهای دو طرف نشانه دیگری است که تاکید دارد باید مذاکرات و همکاری میان روسیه و ایالات متحده آمریکا فورا از سر گرفته شود. در همین راستا، شورای امنیت سازمان ملل نیز در نشستی پشت درهای بسته درباره اوکراین خواستار بازگشت سریع به آتش‌بس در اوکراین پس از سه روز درگیری در این کشور شده است که ۱۳ کشته برجای گذاشت.

اسپوتنیک- پیشروی ارتش سوریه به سمت پالمیرا

ارتش سوریه پس از درگیری شدید با گروه تروریستی داعش و حمله‌های توپخانه‌ای و موشکی شدید به مواضع این گروه تروریستی، و با همکاری نیروی هوایی روسیه و سوریه، از چند محور در حال پیشروی در شمال شرق فرودگاه «تیفور» هستند. به گفته یک منبع نظامی سوری، ارتش این کشور دامنه سیطره خود را بر اطراف فرودگاه تیفور در جنوب شرق منطقه المحطه الرابعه گسترش داده است. ارتش سوریه همچنان به پیشروی به سمت منطقه بئر ابو طواله و بیوت جربوع العزو در 10 کیلومتری جنوب شرق المحطه الرابعه ادامه می‌دهند؛ همچنین منطقه الکتیبه المهجوره الثالثه را در شمال ارتفاعات التیاس در منطقه تدمر تصرف کرده‌اند. 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: