يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
اسحاق جهانگیری با بیان اینکه کشورهای غربی هم نتایج تهدید ملت ایران و هم نتایج تعامل با این ملت را تجربه کرده اند، گفت: اگر با ملت ایران با زبان تعامل و تکریم گفتگو کنند، می توانند پای میز مذاکره بنشینند و به نتایج خوبی دست پیدا کنند که به تعبیر رییس جمهور همه طرف ها در آن سود ببرند.
معاون اول رییس جمهور افزود: ولی زمانی که زبان آنها عوض می شود و با تهدید سخن می گویند مطمئن باشند که برای آنها هیچ دستاورد و حاصلی نخواهد داشت. ملت ایران لنگر گاه ثبات منطقه است و ایران نه تنها مشکل منطقه نیست بلکه راه حل منطقه است و به حل مشکلات کمک می کند.
وی خاطر نشان کرد: اگر مشورت ها و کمک های ایران نبود داعش امروز در عراق و سوریه حاکم بود و معلوم نبود سایر کشورهای عربی که خود داعش را بوجود آوردند امروز چه وضعیتی داشتند.
دکتر جهانگیری با اشاره به اتهامات کشورهای غربی علیه ملت ایران مبنی بر اینکه ایران حامی تروریسم است، اظهار داشت: این اتهامات آنقدر قدیمی و نخ نما شده که گوینده آن نیز باید خجالت بکشد زیرا کشوری که عملاً در صحنه نبرد و مقابله با تروریست ها بوده در حقیقت ایران است وگرنه ائتلاف های آنها علیه گروه های تروریستی، خسارت چندانی به تروریست ها وارد نکرده است.

ارزشی برای حرف‌های بی‌ادبانه دولتمردان آمریکا قائل نیستیم
معاون اول رییس جمهور افزود: دشمنان ملت ایران در حقیقت می خواهند با تهدید ایران، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی که قصد سرمایه گذاری در ایران دارند را بترسانند و از این طریق روند کار و توسعه در ایران را با کندی مواجه کنند، وگرنه ملت و مسئولین ایران ارزشی برای حرف های بی ادبانه دولتمردان آمریکایی قائل نیستند.
وی اضافه کرد: آنها خودشان متوجه شده اند که ایران برنامه های وسیعی برای توسعه اقتصادی در پیش دارد و دنیا باید بداند که یکی از کانون های توسعه که می تواند چرخ توسعه دنیا را به حرکت وادار کند، ایران است.
جهانگیری با بیان اینکه کشور چین زمانی این نقش را در دنیا ایفا می کرد و کانون توسعه دنیا بود، گفت: البته ایران به بزرگی فرصت چین نیست اما وقتی فقط وزارت نفت ایران طرح هایی به ارزش ۲۲۰ میلیارد دلار در بخش های نفت، گاز و پتروشیمی آماده کرده، نشان دهنده اهمیت و فرصت کم نظیر سرمایه گذاری در ایران است. علاوه بر این طرح های بزرگ و متعدد دیگری نیز در سایر بخش هانظیر حمل و نقل، خرید هواپیما، خرید لوکوموتیو و صنایع مختلف آماده سرمایه گذاری است. کشورهای دنیا که امروز نیازمند کانون توسعه هستند و به دنبال سرمایه گذاری در طرح های مختلف اقتصادی اند می توانند برای سرمایه گذاری در ایران به عنوان یکی از مهمترین کانون های توسعه برنامه ریزی کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: