دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
س از دستور قاضی جیمز روبارت درباره لغو سراسری فرمان اجرایی دونالد ترامپ برای ورود مسلمانان به خاک آمریکا برای وزارت دادگستری دولت ترامپ، درخواست تجدید این حکم را در راستای صدور فرمان فوری جهت اجرای دوباره حکم ترامپ ثبت کرده بود که دادگاه تجدید نظر با این درخواست مخالفت کرد. هنوز امکان تجدید نظر خواهی در مورد این حکم وجود دارد اما تا روز دوشنبه به تأخیر خواهد افتاد.
دونالد ترامپ گفته بود، دولت آمریکا در فرجام خواهی در این پرونده پیروز خواهد شد. وی گفته بود: ما پیروز خواهیم شد. به خاطر امنیت کشور ما پیروز خواهیم بود. 
دادگاه تجدید نظر مذکور با درخواست وزارت دادگستری دونالد ترامپ برای برقراری فوری فرمان اجرایی وی در منع ورود مسلمانان به خاک آمریکا را رد کرد. تصمیم دادگاه تجدید نظر حوزه نهم فدرال به معنی آن است که حکم قبلی صادره از سوی جیمز روبارت قاضی فدرال، در خصوص لغو سراسری دستور ترامپ، به قوت خود خواهد ماند و تلاش‌های دوباره دولت ترامپ برای فرجام خواهی در این مورد تا روز دوشنبه به تأخیر خواهد افتاد. پرونده فرجام خواهی فرمان اجرایی 13769 دونالد ترامپ اکنون در حوزه نهم قضایی همچنان مفتوح است و همچنان وزارت دادگستری می تواند برای فسخ کردن اصل حکم روبارت دفاعیه مطرح کند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: