دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
ژاپن و آمریکا موشک ضد بالستیک آزمایش کردند

به نوشته شبکه راشاتودی، مقامات ژاپنی گفتند موشک‌های بالستیک ساخت دو کشور ژاپن و آمریکا در اقیانوس آرام با موفقیت آزمایش شدند. موشک‌های اس‌ام-3 ضدبالستیک از روی زیردریایی آمریکایی مجهز به سپر دفاع موشکی شلیک شدند و با موفقیت به هدفشان که موشک بالستیک بود اصابت کردند. به گزارش رسانه‌های ژاپن،‌ این رزمایش در اقیانوس آرام در نزدیکی جزایر هاوایی روز یکشنبه (امروز) انجام گرفت. ژاپن و آمریکا به دلیل توافق همکاری امنیتی مشترک که سال 1952 امضا شده بود، با یکدیگر همکاری دراز مدت دارند. روز جمعه هم جیمز متیز وزیر دفاع جدید آمریکا در سفری به توکیو گفت همکاری با ژاپن برای امن نگه داشتن منطقه،‌ حیاتی است.


گفت‌وگوی تلفنی نخست‌وزیر ایتالیا با ترامپ

 بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس «پائولو جنتیلونی» نخست‌وزیر ایتالیا در جریان تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بر اهمیت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و توافق جدید میان ایتالیا و لیبی در زمینه مقابله با قاچاق انسان تاکید کرد. دفتر جنتیلونی امروز اعلام کرد که گفت‌وگوی دیروز بعداز ظهر بر روابط دوجانبه میان آمریکا و ایتالیا بر مبنای دوستی تاریخی کشورها متمرکز بود. هر 2 طرف بر لزوم مقابله با تروریسم و افراط گرایی تاکید کردند و گفتند که باید تلاش‌ها برای حل بحران اوکراین و دستیابی به صلح در خاورمیانه با توجه به تحولات در سوریه متمرکز شود. رهبران اروپایی در پی مواضع تند ترامپ دچار گونه‌ای از سردرگمی در آینده روابط خود با ایالات متحده هستند. 

رزمایش نیروی دریایی انگلیس در خلیج فارس

روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی نوشت نیروی دریایی انگلیس اخیرا رزمایشی را در خاورمیانه هدایت و رهبری کرده است. در این گزارش آمده است، کشتی جنگی اچ ام اس بریتانیا هدایت رزمایش دریایی با حضور ناو بالگردبر، کشتی‌های جنگی بریتانیایی، آمریکایی، فرانسوی و استرالیایی در خلیج فارس را برعهده داشته است. تلگراف افزود، با افزایش تنش میان ایران و آمریکا در خلیج فارس این رزمایش نیروهای دریایی انگلیس،‌ آمریکا،‌ فرانسه و استرالیا در خلیج فارس با تمرکز بر دفع حملات هوایی، پاکسازی مین‌های دریایی و گشودن آتش انجام گرفت. این رزمایش که با نام «یونیفاید ترایدنت» انجام شد، با حضور 13 کشتی جنگی و بالگردهایی که بر سرشان پرواز می‌کردند در خلیج فارس انجام گرفته است.

نتانیاهو: با کشورهای دیگر برای مبارزه با ایران همکاری می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری رویترز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه هفتگی کابینه اعلام کرد که برای تقویت روابط با انگلیس برای مبارزه با ایران تلاش می‌کند. نتانیاهو تصریح کرد: «ما در آغاز یک بازه مهم سیاسی برای دولت اسرائیل هستیم. امروز بعد از ظهر، برای دیدار با ترزا می نخست‌وزیر و بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس، عازم می‌شوم. من با آنها درباره ایجاد یک رابطه نزدیک‌تر سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فنی و سایبری بین اسرائیل و انگلیس گفت‌وگو می‌کنم». وی ادامه داد: «در زمینه سیاسی، به آنها در خصوص نیاز اسرائیل به همکاری با یکدیگر و با دیگر کشورها برای مبارزه با ایران که اخیراً توافقات بین‌المللی را با انجام آزمایشات موشکی نقض کرده، می‌گویم».

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: