پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
لاوروف: ایران ارتباطی با گروه‌های تروریستی ندارد
خبرگزاری «تاس»: وزیر امورخارجه روسیه تأکید کرد که ایران سهم خود را در مبارزه علیه سازمان‌های تروریستی به ویژه داعش به جا آورده و باید بخشی از جبهه ضدتروریستی علیه داعش به حساب آید. وی افزود:‌ «ایران هرگز هیچ ارتباطی با داعش یا جبهه النصره و هر گروه تروریستی مرتبط با سازمان‌های تروریستی عنوان شده توسط شورای امنیت سازمان ملل نداشته است. علاوه براین، ایران همواره با این گروه‌های تروریستی به مبارزه پرداخته است». وی گفت:‌ «ما مدت هاست که بر ایجاد یک جبهه جهانی منحصر به فرد برای مبارزه با تروریسم تأکید داریم. من اطمینان دارم که اگر رویکردی غیرمتعصبانه در قبال اعضای چنین ائتلافی اتخاذ کنیم، ایران باید بخشی از تلاش های مشترک ما باشد».

نتانیاهو: لازم است تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال شود
رویترز: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در سفر به لندن به سر می‌برد در دیدار باهمتای انگلیسی خود گفت ایران به دنبال از بین بردن اسرائیل است و از آنجایی که جهان را تهدید می‌کند، بنابراین لازم است تحریم‌های بیشتری علیه تهران اعمال شود. نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد این رژیم به دنبال برقراری صلح در منطقه خاورمیانه است. نتانیاهو در دیدار با خانم می اظهار امیدواری کرد دو طرف روابطشان را در زمینه‌های مختلف شامل مسایل امنیتی تقویت کنند. ترزا می در این دیدار گفت که انگلیس متعهد به راه حل دو دولتی برای اسرائیل و فلسطین است. این در حالی است که اخیراً اسرائیل روند شهرک سازی ها در مناطق اشغالی را سرعت داده است.

عربستان سفیر جدید در لبنان تعیین می‌کند
«النشره»:  ثامر السبهان وزیر مشاور عربستان سعودی در امور کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس که به لبنان سفر کرده به «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور «تعیین سفیر جدید عربستان در لبنان» را اعلام کرده است. السبهان در این سفر هم‌چنین از افزایش پروازهای عربستان به لبنان و بازگشت شهروندان سعودی (توریست‌ها) به این کشور برای گذراندن تعطیلاتشان خبر داده است. اردیبهشت‌ماه سال گذشته (1394) بود که «علی عواض العسیری» سفیر عربستان سعودی در لبنان ناگهان محل کار خود را ترک کرد و به ریاض بازگشت. پس از آن برخی منابع لبنانی اعلام کردند «ولید البخاری» به‌عنوان کاردار سفارت عربستان کار خود را در بیروت (به جای سفیر) آغاز کرده است.

نامه‌نگاری کِری و برخی مقامات اسبق علیه ممنوعیت ورود مسلمانان
واشنگتن پست: در ادامه واکنش‌ها به رد درخواست تجدیدنظر قاضی فدرال آمریکایی درباره ممنوعیت موقت اجرای سیاست ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور اسلامی، وزیر خارجه سابق آمریکا به همراه برخی دیگر از مقامات دیپلماتیک و امنیتی-دفاعی این کشور از این اقدام دادگاه دفاع کردند. جان کری، مادلین آلبرایت، لئون پانتا رئیس پیشین سیا و وزیر اسبق دفاع، «جان ای مک لفلین» قائم مقام رئیس اسبق سیا، «مایکل مورل» که در دولت اوباما زمانی رئیس موقت سیا بوده، «لیسا او موناکو» دستیار پیشین اوباما در امور امنیت داخلی و ضد تروریسم،‌ »جانت پولیتانو» وزیر پیشین امنیت داخلی، «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی اوباما حمایت مشترک خود را از لغو اجرای دستور مهاجرتی ترامپ اعلام کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: