سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
ایندیپندنت- فرمان آماده‌باش پوتین به نیروی هوایی روسیه

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با صدور فرمانی از نیروهای هوایی این کشور خواست تا برای «زمان جنگ» آماده شوند. اقدامات لازم برای ارتقاء آمادگی نظامی و رزمی نیروهای هوایی روسیه آغاز شده است. بر اساس گزارش خبرگزاری «تاس»، پوتین دستور بازرسی سرزده از نیروهای مسلح روسیه را صادر کرده است. سرگئی شویگو با اعلام این خبر گفت که در این بازرسی‌های سرزده، امادگی نهادها و نیروهای نظامی روسیه برای نبرد نظامی نیز بررسی می‌شود. در اجرای همین فرمان، از میزان آمادگی سامانه‌های نظامی برای نبرد و جنگ نیز اطمینان حاصل می‌شود. بنا بر این گزارش، وزرای هیأت دولت روسیه اعلام کرده‌اند که این تدارکات هم اکنون در حال آماده‌سازی است.

فرانس 24- آغاز عملیات غرب موصل نزدیک است

نخست‌وزیر عراق در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری فرانس ۲۴ گفت رهبری داعش در حال حاضر منزوی شده و اقداماتش تحت نظر است. حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق در این مصاحبه اختصاصی گفت که عملیات نظامی تحت رهبری آمریکا علیه داعش باعث کشته شدن بسیاری از معاونان ابوبکر البغدادی، رهبری آن شده است. وی گفت: البغدادی در حال حاضر تنها شده است و افراد زیادی نیستند که بتواند به آنها اعتماد کند. او منزوی شده و ما اقدامات و تمامی تحرکاتش را تحت کنترل داریم. ارتباطات البغدادی با سایر تروریست‌ها بسیار کم شده است. در بسیاری از موارد تقریبا اصلاً ارتباطی ندارد.

خبرگزاری فرانسه- نیکلا سارکوزی به دادگاه فراخوانده شد

نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری اسبق فرانسه به اتهام فساد مالی و دستکاری حساب‌های مربوط به هزینه تبلیغات در جریان کمپین انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۲ به دادگاه فراخوانده شد. سارکوزی و حزب وی متهم هستند در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ مبلغ ۱۸ میلیون یورو (معادل ۲۰ میلیون دلار) را در حساب های خود ارائه نکرده، اما وی بارها این اتهام را رد کرده است. سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ در مقابل فرانسوا اولاند شکست خورد. دادگاه سارکوزی برای مشخص شدن اطلاع وی از دستکاری‌ها در حساب‌های مالی و هزینه‌های تبلیغاتی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۲ برگزار می‌شود.

گاردین- شکست نتانیاهو در همراه کردن انگلیس علیه ایران

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیی در جریان دیدارش با ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس ‌گفته بود که دولت‌های مسئولیت‌پذیر از اعمال تحریم‌های جدید دونالد ترامپ علیه ایران به دنبال آزمایش موشکی‌اش بایستی پیروی کنند، اما نخست‌وزیر انگلیس بیان داشت که او نگران اقدامات ایران هست اما بدون اینکه اشاره‌ای به‌ضرورت تحریم‌های جدید علیه تهران بکند. نخست‌وزیر انگلیس همچنین در دیدار با همتای اسرائیلی خود تأکید کرد، برقراری صلح در خاورمیانه فقط از طریق راه‌حل تشکیل دو دولت امکان‌پذیر است و به گفته سخنگوی وی، گسترش شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اجرای این راه‌حل را بیش ‌از پیش دشوار می‌کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: