پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۹
رویترز= بررسی فرمان ضد مهاجرتی ترامپ در دادگاه استیناف

دادگاه حوزه نهم فرجام خواهی آمریکا در نشستی با حضور 3 قاضی و همچنین نماینده دولت ترامپ، دستور مسافرتی اخیر دولت جدید این کشور را به دقت مورد بررسی قرار داد و قرار است این هفته، حکم نهایی خود را در این باره اعلام کند. دادگاه به بررسی این سوال می‌پردازد که آیا این ممنوعیت به شکلی ناعادلانه افراد را به دلایل مذهبی هدف ممنوعیت قرار داده یا نه. در جریان یک جلسه استماع بیش از یک ساعته، یک هیات متشکل از 3 قاضی بررسی کردند که آیا استدلال دولت ترامپ مبتنی بر این بوده که اتباع این 7 کشور خطری برای آمریکا تلقی می شوند یا نه.

اسپوتنیک- نگرانی روسیه از احتمال خروج ایران از برجام

وزارت خارجه روسیه از خارج شدن احتمالی ایران از توافق هسته ای برجام به دلیل لفاظی‌های ضدایرانی مقامات واشنگتن ابراز نگرانی کرد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو نگران خروج احتمالی ایران از توافق هسته‌ای 2015 (برجام) است. میخائیل اولیانوف، رئیس دپارتمان عدم اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، خروج احتمالی تهران از توافق برجام به دلیل لفاظی‌های ضدایران آمریکا و مقامات این کشور نشانه شکست جامعه بین‌المللی خواهد بود. این دیپلمات روس گفته است نگرانی‌های شدیدی در خصوص لفاظی‌های تند ضدایرانی دولت آمریکا و اثرگذاری آن بر اجرای برجام وجود دارد.

سومریه نیوز- داعش در موصل مواد شیمیایی تولید می‌کرد

دانشگاه بزرگ موصل با ساختمان‌های جدیدش تا قبل از اشغال شهر توسط داعش یکی از مهمترین دانشگاه‌های عراق بود. نیروهای عراقی ماه گذشته با تصرف نیمه شرقی موصل، این دانشگاه را نیز بازپس گرفتند. جف دیویس، سخنگوی پنتاگون می‌گوید: «نمونه‌های جمع‌آوری شده از این محل نشان می‌دهند که داعش از آزمایشگاه‌های این دانشگاه برای تولید عنصر خردل استفاده کرده است». تروریست‌ها این عنصر تولید شده که به شکل پودر بود برای تولید سلاح‌های ابتدایی مورد استفاده قرار می‌دادند. وی افزود: «هیچ شاهدی دال بر اینکه این عنصر باعث مرگ کسی شده باشد در دست نیست».

راشا تودی- ورود نیروهای آلمانی ناتو به لیتوانی

نخستین بخش از گردان جدید نیروهای ناتو وارد پایگاه نظامی در شرق اروپا هم مرز با روسیه شدند. چند صد سرباز از آلمان روز سه‌شنبه وارد پایگاه نظامی روکلا در لیتوانی شدند و انتظار می‌رود که در ۱۰۰ کیلومتری مرز روسیه مستقر شوند. این نیروها قرار است در کنار سایر نیروها از کشورهای بلژیک، هلند و فرانسه که بعدا وارد لیتوانی می‌شوند، قرار بگیرند. تعداد نیروهای این گردان در بهار ۲۰۱۷ به ۱۲۰۰ تن می‌رسد. اواخر سال جاری میلادی نیز سه گردان دیگر از انگلیس، کانادا و آمریکا قرار است در استونی، لتونی و لهستان مستقر شوند. تاریخ دقیقی برای پایان استقرار این نیروها در این کشورها تعیین نشده است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: