جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
دیلی میل- آیا پوتین ثروتمندترین فرد جهان است؟

اگر نظر کارشناسانی که معتقدند رئیس‌جمهور روسیه صاحب شبکه‌ای مالی به ارزش 200 میلیارد دلار است، درست باشد، ولادیمیر پوتین را می‌توان پولدارترین فرد جهان لقب داد. این در حالی است که براساس آمار مجله فوربس پولدارترین مرد واقعی فعلی جهان بیل گیتس، رئیس ماکروسافت با سرمایه‌ای به ارزش 75 میلیارد دلار است. پوتین طی حضور دودهه‌ای خود در قدرت گمانه زنی‌های بسیاری را درباره میزان ثروتش برانگیخته است. گفته می‌شود این مامور سابق «کا.گ.ب» دارایی‌ها، املاک و هولدینگ‌های شخصی متعددی دارد. یکی از مهمترین گمانه زنی‌ها درباره حجم ثروت پوتین، متعلق به استانسلاو بلکفسکی است که در سال 2007 برآورد کرد ثروت پوتین 40 میلیارد دلار است.

دیلی صباح- واکنش ترکیه به موضع وزارت خارجه ایران

حسین مفت اوغلو سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه به اظهارات بهرام قاسمی همتای ایرانی خود واکنش نشان داد. سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه گفت: غیر قابل درک و غیر قابل قبول است، کشوری که ابایی از فرستادن پناهجویان به میدان جنگ ندارد، دیگران را به بی ثباتی و نقش آفرینی در منطقه متهم کند. وی در ادامه به طور مستقیم نام بهرام قاسمی را آورد و گفت: اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران مبنی بر اینکه سیاست‌های منطقه‌ای این کشور مورد ستایش و عادلانه است، به شدت با نگرانی‌ها و شکایات نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل و سازمان همکاری‌های اسلامی در تضاد است.

آسوشیتدپرس- همسر «علی‌اف» معاون اولش شد

رئیس‌جمهور آذربایجان همسرش را به عنوان معاون اول خود منصوب کرد. الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان همسرش را به عنوان معاون اول خود منصوب کرد. مهربان، همسر علی‌اف، امروزپس از آن به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور فعالیت خود را آغاز کرد که زمینه ایجاد این سمت در یک همه‌پرسی قانون اساسی در ماه سپتامبر سال گذشته فراهم شده بود. همسر علی‌اف پیش‌تر یک قانون‌گذار بود و ریاست یک بنیاد خیریه را بر عهده داشت. علی‌اف با اتکا به ذخایر انرژی و ائتلاف‌های مستحکم خود با غرب، خود را از نفوذ روسیه در منطقه دریای خزر دور نگاه داشته است. اما دولت وی به نقض حقوق بشر و مجازات مخالفان نیز متهم شده است.

خبرگزاری فرانسه- کنفرانس چهار کشور برای نجات اتحادیه اروپا

رئیس جمهوری فرانسه گفت، این کشور میزبان یک نشست مینی اتحادیه‌ اروپا اوایل ماه آتی میلادی است تا به بررسی آینده این بلوک پیش از بزرگداشت شصتمین سالگرد معاهده رم بپردازد. فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه که برای یک دیدار رسمی در اسپانیاست،‌ گفت: رهبران آلمان، فرانسه،‌ ایتالیا و اسپانیا قرار است ششم مارس 2017 در ورسای دیدار کرده و به بررسی اتحادیه اروپا پس از بریگزیت بپردازند و اصلاحاتی را در پی خروج انگلیس از این اتحادیه آماده کنند. رئیس جمهوری فرانسه ادامه داد: این چهار کشور درباره اینکه اتحادیه اروپا چگونه باید باشد، تصمیم نمی‌گیرند. این در محدوده اختیارات ما نیست اما ما چهار کشور مهم هستیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: