جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه رهبر انقلاب از ما خواسته اند کارهایی که امسال انجام شده است را به اطلاع مردم برسانیم گفت: ما دقیقترین و مهمترین راهکار را در پیش گرفته ایم تا اعلام کنیم سال ۹۵ یکی از درخشان ترین سال‌ها است در اجرای اقتصاد مقاومتی است.
اسحاق جهانگیری عصر امروز در همایش سراسری مجریان انتخابات اظهار کرد: اولویت اول کشور اقتصاد مقاومتی است. ما اکنون به تعبیری به یک ابرچالش یعنی بیکاری مواجه هستیم که اگر عمق این مسئله را متوجه نشویم نمی توانیم آن را حل کنیم. با اجرای اقتصاد مقاومتی می توانیم این مشکل را حل کنیم.
وی همچنین گفت: برخی فکر میکنند که دولت فقط مسئول اجرای اقتصاد مقاومتی است و اگر لازم شد چوپ هم لای جرخ دولت می گذارند در حالی که اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان اصلی کشور تبدیل شود.
جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش گفت: مهمترین حق مردم حق حاکمیت بر سرنوشت خود است. انقلاب اسلامی چکیده ای از خواسته های مردم بود و حق حاکم شدن بر سرنوشت خود یکی از خواسته های اصلی مردم در زمان انقلاب بود. خوشبختانه قانون اساسی ما جوری تعبیه شده که همه سطوح کشور با رای مستقیم و یا با واسطه مردم انتخاب می‌شوند. از همین رو است می گوییم که یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم انتخابات است.
جهانگیری با بیان اینکه نباید بگذاریم گروه‌های قانون شکن آرامش انتخابات را بر هم بزنند گفت: مگر می‌شود تصور کرد که یک حزب قانونی در جایی سخنرانی داشته باشد و عده‌ای بگویند که ما نمی‌خواهیم فلان شخص در شهر ما سخنرانی کند. عده ای هم نمی گذارند حتی معاونین رئیس‌جمهور و وزرایش هم سخنرانی کنند. شما که هستید که نمی‌گذارید معاون رئیس‌جمهور یا وزراء‌ سخنرانی داشته باشند؟ جز گروهک های اول انقلاب که به مقامات جمهوری اسلامی ایران اجازه صحبت کردن نمی دادند دیگر کسی از این کارها نمی‌کرد.
وی درارتباط با برابری احزاب اصلاح طلب با سایر احزاب قانونی کشور در نظر مقام معظم رهبری گفت:‌ اخیرا در جلسه ای با مقام معظم رهبری در مورد اصلاح‌طلبان سخنی داشتم و ایشان فرمودند تمامی جریان های سیاسی و گروه ها در نظرشان به یک اندازه هستند و همه آن‌ها را به یک چشم می بینند.
وی ادامه داد: حزبی که مجوز گرفته است باید امنیت اش برقرار شود. ما وظیفه داریم تا نشاط سیاسی انتخابات ومشارکت مردم را بالا ببریم. دولت تدبیر و امید که برآمده از رای مردم است به صورت جدی خودش را به رعایت شرع و عرف در برگزاری انتخابات متحد می داند.
وی در پایان تاکید کرد:‌ همه اقدامات چه سیاسی و چه اجرایی تحت نظر مستقیم رئیس‌جمهور انجام می‌شود. انصافا ایشان برای همه امور وقت می گذارند و مدیریت جدی وشجاعانه ای انجام می دهند. چه جایی مثل برجام که مستقیما آن را هدایت می کردند و چه آنجایی که مسئولیت را به ماها محول می‌کنند کارشان را با دقت به پیش می برند. حمایت آقای رئیس‌جمهور از مدیرانشان یک نعمت است..

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: