سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان آیت‎الله سید احمد خاتمی امروز 14 اسفندماه در نشست خبری اظهارکرد: در قانون اساسی، ولایت فقیه یک قانون است و با تئوری متفاوت است و همه مسئولان نیز باید پایبندی خود را به قانون اساسی با اطاعت از ولایت فقیه و رهنمودهای ولایت فقیه نشان دهند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تصمیم گیری کلان در مسایل سیاست داخلی و خارجی از حیث قانونی با ولی فقیه است، گفت: اگر مسئولی در مقابل مواضع ولایت موضع بگیرد مشروعیت خود را زیرسوال برده است ولی این امر باید اثبات شود و نمی‎توان به صرف یک جمله، نتیجه قطعی گرفت.
خاتمی در خصوص آمادگی مجلس خبرگان برای تصمیم گیری در زمان لازم، اظهارکرد: کمیته‎ای در اصل 107 و 109 تشکیل شده است و حداقل بیش از 20 سال است که این روند در حال انجام است. بیش از 10 سال پیش مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای خبرگان فرمودند که باید حداقل 10 رهبر در آستینتان داشته باشید؛ این کمیته به شکل کاملا محرمانه در خصوص افرادی که باید در مظان این جایگاه باشند بحث و بررسی می‌کند و این افراد نیز محرمانه انتخاب و بررسی می‌‏شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص فضای مجازی نیز عنوان کرد: اگر فضای مجازی به درستی تدبیر نشود، قتلگاه اخلاق و اعتقادات و ارزش‌های سیاسی نظام خواهد بود.
خاتمی با بیان اینکه باید مسایل کشور را همه جانبه دید، اظهارکرد: ارزش‌ها و ارمغان‌هایی که انقلاب اسلامی داشته است را ببینیم و در کنار آن مشکلات را نیز ببینیم؛ آنچه انقلاب اسلامی به مردم در عرصه استقلال کشور عرضه کرده واقعیتی است انکار ناپذیر که استقلال مردم به معنی واقعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوجود آمد. اقتدار سیاسی کشور نیز باعث شده است که کشور ما در منطقه حرف او را بزند و در عرصه جهانی نیز تاثیر گذار باشد.
وی گفت: در عرصه پیشرفت‌های پزشکی و هسته ای و هوافضا و نانوفنآوری و... تحولات گسترده‎ای در کشور ایجاد شده است؛ همین مردم سالاری دینی که مردم ما سرنوشت سیاسی خود را رقم می زنند در 57 سال حکومت سیاه پهلوی نبوده است ولی در کنار همین امور باید مشکلات را هم بیبنیم.

مجلسیان حریم مجلس را حفظ کنند
خاتمی با انتقاد از مصوبه جدید مجلس در خصوص حقوق مدیران نیز اظهارکرد: قوه مقننه یکی از قوای سه گانه مورد احترام مردم است و در حقیقت به تعبیر امام راحل عصاره فضایل و نماد مردم سالاری دینی است ولی انتظار نمی رفت که با توجه به این زخم کهنه حقوق‌های نجومی چنین مصوبه‌ای را در بحث حقوق مدیران داشته باشند.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: همان گونه که باید مجلس را احترام کرد انتظار این است که مجلسیان نیز حریم مجلس را حفظ کنند و حفظ این حریم به این است که به واقعیات بیرونی توجه کنند و ببینند که مردم از این حقوق‎های نجومی رنجیده شده اند.
وی تصریح کرد: امیدواریم پیش از بررسی شورای نگهبان این طرح پس گرفته شود و اگر به شورا رفت امیدواریم این شورا به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: