سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
آسوشیتدپرس- هشدار چین درباره سفر دالای لاما به هند

وزارت خارجه چین نسبت به وارد آمدن «لطمه جدی» به روابط با هند و «افزایش بی‌ثباتی منطقه‌ای» در صورت بازدید دالایی لاما از یک منطقه مورد مناقشه مرزی با هند، هشدار داد. گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری‌اش ضمن تأکید بر اینکه پکن به دلایل متعدد نگران فعالیت‌های دالایی لاما، رهبر بودایی‌هایی تبت است، گفت هند نباید به دالایی لاما مجال دهد تا فعالیت‌های جدایی‌طلبانه ضد چین انجام دهد. این مقام وزارت خارجه چین گفت: دعوت هند از دالایی لاما برای بازدید از منطقه مورد مناقشه میان چین و هند لطمه‌ای جدی به روابط پکن - دهلی و صلح و ثبات در منطقه مرزی وارد می‌کند.

رویترز- مارین لوپن به دادگاه احضار شد

مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی فرانسه و نامزد ریاست جمهوری این کشور، به اتهام سوء استفاده از بودجه اتحادیه اروپا به دادگاه احضار شد؛ اما وکیل وی اعلام کرد لوپن قطعاً تا پایان مبارزات انتخاباتی در دادگاه حاضر نخواهد شد. وکیل این سیاستمدار فرانسوی که بارها اظهارات جنجالی درباره سیاست داخلی و خارجی فرانسه و همچنین مسلمانان بیان کرده است، درباره احضار لوپن به دادگاه به خبرنگاران گفت: «البته که وی به دادگاه نخواهد رفت». گفته می شود که محافظ لوپن و «کاترین گریست» رئیس دفتر وی، از بودجه اتحادیه اروپا حقوق می گرفته‌اند و این در حالی بوده که آن‌ها در کسوت دستیار پارلمان اروپا هیچ کاری انجام نمی‌دادند.

الجزیره- هلاکت سرکرده‌های داعش در موصل

در ادامه عملیات نیروهای دولتی و مردمی عراق برای پاکسازی بخش‌های باقیمانده شهر از وجود تروریست‌های داعش، اخبار منتشره از هلاکت چند تن از سرکرده‌های تروریست‌ها حکایت دارد. در حمله به پایگاهی مهم در منطقه النجار در غرب موصل، یکی از سرکردگان داعش موسوم به مسئول جند الخلافه (فرمانده نظامیان خلافت ادعایی داعش) به همراه شش نفر دیگر از فرماندهان نظامی این گروه تروریستی، کشته شد. افرادی که در این عملیات کشته شدند ابو عبدالرحمان (فرمانده جند الخلافه)، ابو خالد، ابو عزام و ابوحجاب از اتباع عربستان سعودی و ابو صیاح اردنی و ابو طیبه بحرینی نام دارند.

خبرگزاری فرانسه- اظهارات «دی میستورا» درباره مذاکرات سوریه

استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، در پایان چهارمین دور مذاکرات صلح سوریه در «ژنو» با بیان اینکه نمایندگان دولت دمشق و معارضان برای دستیابی به صلح بر سر «دستور کار روشنی» به توافق رسیده‌اند، از برگزاری دور بعدی مذاکرات در پایان ماه جاری میلادی خبر داد. دی میستورا پس از پایان مذاکرات صلح در ژنو در جمع خبرنگاران اعلام کرد که قصد دارد در پایان ماه جاری طرفین را برای دور جدیدی از مذاکرات به پای میز مذاکره دعوت کند و مسأله مبارزه با تروریسم که به درخواست دولت سوریه مطرح شده است، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: