سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
محسنی‌ اژه‌ای: استفاده از شبکه‌های ضدانقلاب به‌صورت ابزاری جرم است

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در یکصد و پنجمین نشست خبری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه دلیل تعلیق حکم احمد منتظری مشخص است؟ خاطرنشان کرد: از جزئیات مطلع نیستم. این موضوع به دادگاه ویژه روحانیت اختصاص دارد، اما تا جایی که اطلاع دارم یکی از مراجع قم درخواست کردند ایشان تعهد دادند و در مسیر این بحث هستند،‌ این موضوع در حال پیگیری است، اما از جزئیات آن اطلاعی ندارم.
محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه به پرونده آقای بقایی رسیدگی شده است یا نه و اینکه اتهام این فرد چه بوده است، اظهار کرد: این پرونده هنوز منجر به تصمیم نهایی نشده است، بارها گفته ام افرادی که اسم شان برده می شود و هنوز حکم شان صادر نشده، معذوریت قانونی برای توضیح وجود دارد. این پرونده هنوز مفتوح است. در تشخیص صلاحیت از سوی شورای نگهبان و هیات های اجرایی الزاما به معنای داشتن و نداشتن پرونده نیست، الزامات در قانون مشخص شده است.
سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: ممکن است شخصی پرونده نداشته باشد اما صلاحیت آن احراز نشود، همچنین ممکن است شخصی پرونده داشته باشد و به تشخیص شورای نگهبان صلاحیت آن آشکار شود؛ در نتیجه داشتن و نداشتن پرونده مفتوح الزاما به معنای عدم صلاحیت شخص نیست. در قانون پیش بینی شده برخی محکومیت ها موجب سلب صلاحیت هستند،‌ در مورد آنچه که دیگران می‌گویند نیز از خودشان سئوال بپرسید.
معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اخیرا حمید بقایی مدعی شده در جلسات بازپرسی از او خواسته شده که اعتراف کند مشایی به عنوان جاسوس فعالیت داشته، در این خصوص توضیح دهید، گفت: از بیان جزئیات معذورم، اما اگر از این فرد این سئوال پرسیده شده، قطعا صحیح نیست.

با هیچ جن‌گیری ارتباط نداشته‌ام
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه یکی از شبکه‌های مجازی معاند مدعی ارتباط سخنگوی دستگاه قضا با جن‌گیر معروف - عباس غفاری - گفت: تا این لحظه من با هیچ جن‌گیری ارتباط نداشتم. در خصوص این فرد تا این لحظه وی را ندیدم و تنها زمانی که پرونده این فرد تشکیل شد اسمش را شنیدم و به هیچ وجه به این‌طور مسائل اعتقاد نداشته‌ام.
وی با اشاره به خاطره‌ای از هیپنوتیزم خود توسط یکی از هم‌دستان قطب‌زاده در ماجرای کودتای اوایل انقلاب گفت: من از قبل انقلاب موضوع هیپنوتیزم را شنیده بودم و نسبت به این موضوع کنجکاو بودم تا زمانی که در ارتباط با کودتای قطب‌زاده، فردی به اسم دکتر ریاضی دستگیر شد و در زندان اوین بود. آن زمان این فرد مرتب به آقای لاجوردی که دادستان وقت بود و من نیز معاون وی بودم نامه می‌نوشت و مدعی بود که می‌تواند با استفاده از قدرتش جنگنده‌های عراقی را روی هوا نگه دارد و به قول خودش ماشین جنگی عراق را متوقف کند. یک روز شهید لاجوردی من را خواست و به من گفت که این شخص نامه‌های بسیاری نوشته و شما این موضوع را بررسی کن. من به ایشان گفتم که این موضوع کاملا مسخره است ولی شهید لاجوردی از من خواست که با وجود غیرمعقول بودن این ادعا با وی صحبت کنم. وقتی من با این فرد ملاقات کردم او دوباره ادعاهای خودش را مطرح کرد و گفت که من می‌توانم کمک زیادی کنم و حتی ماشین جنگی عراق را متوقف کنم و آنقدر بر سر این موضوع اصرار داشت که من به وی گفتم که بیایید یک کار ساده‌تر انجام دهید، اینکه به جای متوقف کردن هواپیماهای عراقی در هوا، در این زندان را باز کنید و بیرون بروید و من به شما قول می‌دهم که اگر توانستید این کار را بکنید ما هیچ کاری با شما نداریم. ولی او در جواب به من گفت که من مجاز نیستم از قدرتم برای مصارف شخصی‌ام استفاده کنم.
محسنی اژه‌ای افزود: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد آقای قطب‌زاده و تیم‌شان با هدف ارتباط با روح برخی افراد با این فرد مرتبط شده بودند لذا من با توجه به پاسخ این فرد گفتم شما اگر مدعی تاثیر روش‌تان و ادعای خودتان مبنی بر هیپنوتیزم هستید حداقل کاری کنید تا من به خواب هیپنوتیزمی بروم. در آن لحظه علاوه بر من و این فرد دو نفر دیگر نیز در اتاق حضور داشتند و این فرد شروع کرد به ورد خواندن، ولی هرچه بیشتر ورد خواند هیچ اتفاقی نیفتاد؛ لذا آن زمان بود که من متوجه شدم که این ادعاها کاملا غیرمعقول و غیرمنطقی است.

پیگیری هک ایمیل مسئولان از سوی زنجانی
معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی درباره اینکه جهانگیری اعلام کرده که هندی معاون وزارت نفت گفته که پیش بابک زنجانی رفتم، البته او برخورد بدی با من داشته و بابک زنجانی ایمیل های وی را به صورت پرینت در اختیار داشته، او چگونه از درون زندان قادر بوده بخشی از مکالمات و ایمیل‌های مسئولان در رابطه با پرونده‌اش را هک کند؟ گفت: جزییات آن را نمی دانم و  این که هک شده یا نه مشخص نیست، اما گفته شده چنین حرفی رد و بدل شده و دادسرا و وزارت اطلاعات در حال بررسی موضوع هستند.
وی افزود: برخی زندانی‌ها در ارتباط با بیرون مطالب خلافی را دریافت و منتقل می کنند و  در زندان اگر سخت گیری کنیم فریاد مدعیان حقوق بشر بلند می شود. اگر سخت گیری نشود برخی کسانی هستند که حتی مواد مخدر را وارد زندان می کنند یا از داخل زندان چیزهایی را با دستمال کاغذی و غیره در زمان ملاقات به بیرون می فرستند.
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: بر اساس ماده ۱۲ قانون مبارزه با مواد مخدر اگر کسی مواد مخدر به داخل زندان بفرستد اعدام دارد حتی اگر این مقدار در خارج از زندان رد و بدل شده بود اعدام نداشت اما برای این وضعیت اشد مجازات در نظر گرفته شده و برخی اوقات وکلا اگر بازرسی شوند می گویند به ما توهین شده اما برعکس آن هم دیده شده وکیلی در سال ۹۳ در دفترچه اش مواد را به صورت ورق جاسازی کرده بود.
محسنی اژه ای یادآور شد: اصل مطلب ظاهرا وجود داشته، ولی جزییات آن را نمی دانم اما هم وزارت اطلاعات و هم دستگاه قضایی در حال دنبال کردن مساله هستند و وزارت اطلاعات رسما درخواست کرده بود بخشی از تماس های زنجانی با خانواده اش محدود شود. وی افزود: گاهی متهمان مواد را می‌بلعند و در دستشویی دفع می کنند و باز استفاده می کنند.

مرعوب فضاسازی‌ها نمی‌شویم
محسنی اژه ای در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه پرونده‌های ما سنگین است، گفت: هجمه های سنگینی از ناحیه شبکه‌های ضدانقلاب علیه قوه قضاییه در داخل و خارج وارد است. عمدتا  هدف ما  برخوردهای جدی و بدون ملاحظه با مفسدین است، اعم از مفسدین سیاسی، امنیتی و فرهنگی و مالی. خوشبختانه قوه قضائیه در سال‌های اخیر با همه توان با همه اشکال فساد مالی بدون قرار دادن حریم خاصی برای صاحبان قدرت و ثروت برخورد کرده است؛ لذا شما ملاحظه‌ کنید که این هجمه‌های سنگین چرا و از طرف چه کسانی علیه قوه قضائیه شکل می‌گیرد.  این هجمه‌ها عمدتا به خاطر برخوردهای جدی و قاطع دستگاه قضا با مفسدین مالی، سیاسی و فرهنگی است. شما نگاه کنید یکی‌ دو ماه اخیر پرونده‌های سنگین و بزرگی از جمله پرونده‌ بانک‌های سرمایه، ملت، تجارت، صندوق ذخیره فرهنگیان، شهرداری و حقوق‌های نجومی در دستگاه قضا تشکیل شده و حتی طی این مدت قوه قضائیه با بدهکارانی که چند هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهی داشتند، برخورد شد که متاسفانه من از بردن نام‌شان معذورم. ولی کسانی که این فشارها را وارد می‌کنند باید بدانند که ما بر اساس تعهدی که به مردم و نظام داشته و داریم مرعوب این فضاسازی‌ها و فشارها نمی‌شویم. 
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص اظهارات اخیر رئیس قوه قضائیه مبنی بر جرم بودن استفاده از رسانه‌های ضدانقلاب در انتخابات پیش رو گفت: قطعا اینکه فرد یا افرادی بخواهند از شبکه‌های ضدانقلاب به صورت ابزاری استفاده کنند جرم است کما اینکه استفاده از پول ضدانقلاب نیز جرم بوده، چرا که مگر می‌شود یک شبکه ضدانقلاب و معاند حرفی به صلاح مردم بزند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: