سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
رویترز- اعتراف پنتاگون به جنایاتش در عراق

ارتش آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اذعان کرده است که حداقل ۲۲۰ غیرنظامی در حملاتی که از سال ۲۰۱۴ میلادی در عراق و سوریه انجام شده، کشته شده‌اند. ارتش آمریکا روز شنبه اعلام کرد 21 غیرنظامی در 9 حمله جداگانه که توسط ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در عراق و سوریه طی ماه‌های نوامبر تا ژانویه انجام شده، جان خود را از دست داده‌اند. ارتش آمریکا در ادامه افزود: با احتساب این آمارها، تعداد غیرنظامیانی که به طور غیر عمد در حملات ائتلاف از آغاز عملیات علیه تروریست‌های داعش در سال 2014 تاکنون کشته شده‌اند به 220 نفر رسیده است.

العربیه- بازداشت پسرعموی «البغدادی» در موصل

نیروهای امنیتی عراق، یک تروریست داعشی را در غرب موصل بازداشت کردند که گفته می‌شود پسرعموی ابوبکر بغدادی است. به گفته منابع امنیتی عراق، نیروهای این کشور روز جمعه براساس داده‌های اطلاعاتی دقیق یک داعشی را در محله «الجوسق» در غرب موصل بازداشت کردند که گفته می‌شود پسرعموی ابوبکر بغدادی، رهبر داعش است. نیروهای امنیتی عراق این داعشی را به مکانی نامعلوم برده‌اند تا بازجویی از وی را آغاز کنند. تصاویری که از این فرد گرفته شده نشان می‌دهد که وی دارای ریش قرمز است و در حالی که دست و پایش بسته شده به دست نیروهای پلیس بازداشت شده است.

ان بی سی- سخنان ضد ایرانی دبیرکل اتحادیه عرب

احمد ابوالغیط، دبیرکل ضد ایرانی اتحادیه عرب، ایران را به گسترش مذهب تشیع و صدور آن متهم کرد. وی که برنامه «یحدث فی مصر» در کانال‌ام بی‌سی صحبت می‌کرد، ایران را به گسترش مذهب تشیع در کشورهای عربی متهم کرد و گفت: « نظام ایران خود را برای تغییر مذهب سُنی‌ها و تبدیل آنها به شیعه و حمایت از شیعیان عرب محق می‌داند و برای این منظور به هر شیوه‌ای متوسل می‌شود». ابوالغیط همچنین گفت ایران دائماً برای نفوذ و سیطره حتی تا دریای مدیترانه تلاش می‌کند و حاضر است برای تحقق این هدف جانفشانی زیادی بکند.

هیل- نامه دموکرات‌های آمریکایی درباره توافق هسته‌ای ایران

یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور این کشور در خصوص پیامدهای کنار رفتن از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 هشدار داد. این در حالی است که به نظر می آید دونالد ترامپ از این تهدید خود عقب نشینی کرده است. بیل فاستریک عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نوشت و در آن نسبت به پیامدهای لغو توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که در ژوئیه 2015 میان این کشورها حاصل شد هشدار داد. وی در نامه خود با اشاره به دستاوردهای توافق هسته‌ای و محدودیت‌های تعیین شده برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران تاکید کرد که اکنون با این توافق آمریکا ، اسرائیل و جهان امن‌تر شده است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: