سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳

گزارش‌ها حاکی از آن است که ائتلاف تحت رهبری آمریکا و همچنین ناتو در حال آموزش نیروهای پیشمرگه تحت حمایت بارزانی و ترکیه در شمال عراق هستند؛ نیروهایی که قرار است اهداف خاصی را در راستای منافع آمریکا، ترکیه و همچنین دولت اقلیم کردستان در عراق و سوریه دنبال کنند. در همین زمینه، کاوه عزیزی، نماینده شورای ملی کردستان در سخنانی تأکید کرد: واحدهای نظامی پیشمرگه که با شورای ملی کردستان در ارتباط هستند، توسط ناتو و ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در شمالی عراق آموزش می‌بینند. وی در ادامه تصریح کرد: همه هزینه‌های عملیاتی نیروهای پیشمرگه توسط دولت اقلیم کردستان عراق پرداخت می‌شود.

شورای ملی کرد، یک سازمان سیاسی سوری است که در سال 2011 میلادی با حمایت دولت اقلیم کردستان عراق تشکیل شده است. گروه پیشمرگه حدود شش هزار جنگجو دارد و برای مقابله با حزب اتحاد دموکراتیک، موسوم به پی وای دی (PYD) که بزرگترین حزب کرد در سوریه است، آموزش می‌بیند. عزیزی افزود: نیروهای ناتو و ائتلاف به رهبری آمریکا در حال آموزش نیروهای پیشمرگه در شمال عراق هستند.

وی گفت: ما مکان دقیق آموزش این نیروها را نمی‌دانیم؛ اربیل، دحوک یا سلیمانیه؛ ولی اطلاعاتی داریم که تأسیسات آموزشی این نیروها در شمال عراق واقع شده است. ناتو در حال آموزش واحدهای پیشمرگه است تا علیه تروریست‌های داعش و تهدیدات تروریستی بجنگند. این مقام کرد، اظهار داشت: نیروهای پیشمرگه نماینده کردهای سوریه در مذاکرات آستانه خواهند بود. حضور این واحدها به معنای حضور کردها در سوریه است. این مهم است که نیروهای پیشمرگه حملات تهاجمی را در شمال سوریه هر چه سریعتر انجام دهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: