سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۱۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
دویچه وله- یک حمله تروریستی در آلمان خنثی شد

پلیس آلمان می‌گوید، توانسته است با حضور پرشمار نیروهای امنیتی مانع از یک حمله تروریستی در غرب این کشور شود. نیروهای پلیس یک مرکز خرید را در این شهر بستند. یک حمله تروریستی در آلمان خنثی شد سخنگوی پلیس آلمان به خبرگزاری رسمی این کشور گفت، شواهد مشخصی وجود دارد که روز شنبه (۱۱ مارس) قراربود در مرکز خرید میدان «لیمبکر» در شهر «اسن» (در غرب آلمان) حمله‌ای اتفاق بیافتد. به گفته او، نیروهای امنیتی آلمان هنوز نمی‌داند چه کسی قرار بود این حمله را انجام دهد. بر اساس اطلاعات محافل امنیتی آلمان، این حمله احتمالی قرار بود توسط تندروها انجام شود. 

خبرگزاری فرانسه- سفر احتمالی پاپ فرانسیس به مصر

پس از آنکه خبرگزاری‌های ایتالیا گزارش دادند که رهبر کاتولیک‌های جهان در مه سال جاری میلادی به مصر سفر می‌کند، سخنگوی وی اعلام کرد، واتیکان در حال بررسی احتمال سفر پاپ فرانسیس به قاهره است و هنوز تاریخی برای این سفر تعیین نشده است. سخنگوی پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در بیانیه‌ای گفت: سفر پاپ فرانسیس در دست بررسی است و هنوز هیچ تاریخ یا برنامه‌ای برای این سفر نهایی نشده است. شبکه ایتالیایی RAI ادعا کرد که پاپ فرانسیس ۲۰ و ۲۱ مه به قاهره سفر می‌کند و برنامه‌اش شامل توقف در دانشگاه الازهر و مسجد این دانشگاه است.

راشا تودی- خطر «داعش دوم» سوریه را تهدید می‌کند

یک خبرنگار آمریکایی که در دست جبهه فتح‌الشام (النصره سابق) اسیر بود، گفت آنچه که می‌توان آن را «داعش دوم» نام گذاشت با افکاری عجیب و در سایه سکوت کشورهای غربی در حال شکل‌گیری است. پیتر تیو کورتز گفت: «گروهی از میانه‌روها (مخالفان معتدل) که در تقابل با نیروهای نظام سوریه شکست خوردند به جبهه فتح‌ النصره پیوستند و گروه‌های رادیکال جدیدی را در شمال غربی این کشور تشکیل داده‌اند». وی افزود: «گزارش‌ رسانه‌های غربی درباره سوریه واقعی نیست، در هر صورت ما درک درستی از آنچه درباره آن‌ها گفته می‌شود نداریم و هر چه هست، گزارش‌ها و برداشت‌های شخصی است». 

رویترز- ترامپ دادستان نیویورک را اخراج کرد

به دنبال خودداری پریت بهارارا، دادستان نیویورک از استعفا به درخواست وزارت دادگستری آمریکا، دونالد ترامپ وی را از این سمت اخراج کرد. دادستان نیویورک گفت، پس از آنکه وی از استعفا خودداری کرده، دولت ترامپ وی را از سمتش اخراج کرده است. این اتفاق در حالی رخ می دهد که تغییر دادستان های ارشد آمریکا توسط رئیس‌جمهوری جدید امری معمول است. اخراج پریت بهارارا، دادستان نیویورک که ابتدا در توئیتر خبر آن اعلام شد، سوالاتی را در مورد توانایی دونالد ترامپ برای پر کردن مناصب مهم حکومتی با افراد واجد صلاحیت به وجود آورده است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: