چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
r_search
نوع نشریه:
نشریات:
از تاريخ:
تا تاریخ:
کد خبر: ۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
آموزش لیپولیز، لیفتینگ پوست، تزریق‌های زیبایی و... با مدرک قلابی
اخیرا موسسه‌ای به نام «سلامت پارسیان» (با نام تجاری «کافه پزشکان») در حیطه پزشکی شروع به فعالیت نموده که در پایان دوره‌هایی که برای پزشکان برگزار می‌کند، مدرک معتبری از دو کالج معتبر بین‌المللی که در کانادا قرار دارند، صادر و به ایشان ارائه می‌کند و آن گونه که شواهد و قرائن نشان می‌دهد، توانسته از برگزاری این دوره‌ها، برای خود اعتباری کسب کرده و احتمالا سود خوبی به دست آورد.
سنجاق شدن نام «کالج کانادایی» به مدرک‌هایی که این موسسه به پزشکان ارائه می‌دهد، بهترین چیزی است که پزشکان و حتی دیگر مراجعان برای معرفی خود به عنوان متخصصانی که دوره‌های تزریق ژل و بوتاکس، لیزردرمانی، تخصص‌های مختلف زیبایی و مراقبت از پوست و مو، لیپولیز، تزریق چربی، لیفتینگ و... دیده‌اند، نیاز دارند چراکه فارغ‌التحصیلان دوره‌های موسسه سلامت پارسیان مدرکی دریافت می‌کنند که صادر کننده آن کالجی معتبر در کاناداست. اما کدام کالج؟
کالجی «هایجک شده» که تنها برای ایرانیان برنامه دارد!
آن گونه که مسئولان موسسه سلامت پارسیان در ابتدای دوره‌ها به متقضاییان اطلاعات می‌دهند، موسسه‌شان با دو کالج معتبر کانادایی در زمینه پزشکی و سلامت قرارداد دارند که یکی از آن‌ها، کالج کانادایی نام دارد و آدرس اینترنتی آن،  www.canadiancollege.org می‌باشد. غافل از اینکه با نوعی کلاهبرداری پیشرفته مواجهیم! این کلاه برداری زمانی آشکار می‌شود که با جست‌وجوی اینترنتی، به سایت واقعی کالج کانادایی می‌رسیم که آدرس آن www.canadiancollege.com است؛ سایتی که در آن نه اسمی از برگزاری دوره در ایران برده شده و نه هیچ ارتباط دیگری به کشورمان دارد. به عبارت بهتر با تخلفی مواجهیم که در دنیای نت به آن «هایجک» می‌گویند.
کالجی در مجاورت «پیتزافروشی» که گوگل ثابت می‌کند جعلی است!
 دومین کالجی که همکار موسسه سلامت پارسیان معرفی شده و حتی نسخه قراردادِ همکاری امضا شده با آن در سایت موسسه در معرض دیدی عموم قرار گرفته، «کالج جهانی کانادایی» نام دارد که آدرس اینترنتی آن را www.canadianworldcollege.ca اعلام می‌کنند. این در حالی است که با گشتی در وب‌سایت این کالج هم به این نتیجه خواهیم رسید که با کلاهبرداری دیگری مواجهیم چراکه در هر دو سایت، جز برنامه‌هایی که درباره برگزاری دوره‌هایشان در ایران و زیر نظر موسسه سلامت پارسیان است، فعالیت دیگری ثبت نکرده‌اند! از این موضوع جالب‌تر، نکته طنزی است که در صفحه نخست سایت کالج جهانی کانادایی به چشم می‌خورد؛ آن جایی که موقعیت مکانی کالج، روی نقشه گوگل با پین مشخص شده است. کافی است روی نقشه گوگل در موقعیتی که به عنوان آدرس کالج درج و مشخص شده، زوم کنید تا با کمک نقشه‌های گوگل دریابید در محدوده مشخص شده، هیچ کالجی وجود ندارد بلکه ساختمانی یک طبقه و محدود است در ورودی‌اش یک محضر رسمی (با برچسب نوشته‌های فارسی روی شیشه) قرار دارد و در داخل ساختمان هم، «مدرسه فارسی بچه‌های ایرانی» دایر است!
خطاب به مسئولان!
با این حساب درخواهیم یافت که موسسه سلامت پارسیان که در کشورمان برای خود دم و دستگاهی فراهم کرده و حتی یک خبرگزاری با عنوان «خبرگزاری ابن‌سینا» دایر کرده، با همکاری این دو کالج جعلی، برخی پزشکان را به خود جلب کرده و در ازای دریافت مبالغی، به ایشان گواهینامه مهارت‌آموزی در پروسه‌های حساس پزشکی چون تزریق ژل، بوتاکس، فیلر، چربی می‌دهد و علاوه بر آن آموزش لیزردرمانی ارائه داده و افزون بر آن، کیت‌های مرتبط با این فرایند‌ها را به فروش می‌رساند و...، تخلفات پرشماری در کارنامه خود به ثبت رسانده که ضرورت دارد هر چه سریع‌تر مورد رسیدگی قرار گیرند.
این در حالی است که این تخلف‌ها ارتباط مستقیمی با سلامت و حتی جان مردم دارند و از این رو جا دارد که مسئولان مرتبط، از وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی گرفته تا نهادهای انتظامی و قضایی، سریعا دست به کار شده و ترتیبی اتخاذ نمایند که هم با متخلفان برخورد مناسب و متناسب صورت گیرد و هم راه سواستفاده دیگران در چنین مواردی بسته شود چراکه برای هیچ کسی قابل قبول نخواهد بود زیر دست پزشکی خدمات دریافت کند که زیر نظر چنین موسسه‌ای، دانش‌‌آموخته شناخته شده است!

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: